کارشناس بورس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

آشنایی دانش‌آموزان با بورس ظرفیتی برای هدایت اقتصاد خرد در آینده

تهران(پانا)- کارشناس مسائل بورس گفت بخش عمده تامین مالی در دنیا در پروژه‌های بزرگ، از طریق بازار سرمایه است و بازار سرمایه با داشتن ظرفیت‌ها و دسترسی به افراد می‌تواند منابع خرد را تجزیه کند و به پروژه‌های بزرگ برساند. لذا آشنایی دانش‌آموزان و افراد با بورس و اینکه چطور به صورت نظام‌مند پروژه‌ها هدایت شود، به آموزش در سطح جامعه بستگی دارد

کد مطلب: ۱۴۲۴۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی دانش‌آموزان با بورس ظرفیتی برای هدایت اقتصاد خرد در آینده

اسماعیل‌درگاهی، کارشناس مسائل بورس در گفت‌وگو با پانا درباره ضرورت هدایت درست ظرفیت‌های موجود در حوزه اطلاعات بورسی در کشور، اظهار کرد: «زمانی که خصوصی‌سازی در کشور اجرایی شد و سهام به اکثر افراد تعلق گرفت و همچنین آزادسازی سهام که با دستور رهبری اجرایی شد، پای بسیاری از افراد را به بورس باز کرد.»

وی ادامه داد: «بسیاری از مردم با واژه بورس آشنا شدند. در نتیجه اکنون اکثر مردم در جامعه با بورس آشنا هستند و این ظرفیت بالقوه موجود اگر در مسیر درست هدایت شود، ثمرات خوبی برای اقتصاد کشور خواهد داشت.»

درگاهی گفت: «بخش عمده تامین مالی در دنیا در پروژه‌های بزرگ، از طریق بازار سرمایه است و بازار سرمایه با داشتن ظرفیت‌ها و دسترسی به افراد می‌تواند منابع خرد را تجزیه کند و به پروژه‌های بزرگ برساند. لذا آشنایی افراد با بورس و اینکه چطور به صورت نظام‌مند پروژه‌ها هدایت شود، به آموزش در سطح جامعه بستگی دارد.»

وی افزود: «برای هدایت پروژه‌ها به صورت نظام‌مند علاوه بر آموزش درسطح جامعه، حکمرانی هم باید آموزش دهیم و تصمیم‌گیرنده‌ها و قانون‌گذار‌ها نیز باید آموزش ببینند.»

این کارشناس عنوان کرد: «افرادی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند، روحیه محافظه‌کاری دارند. قبل از آموزش ما رسالتی در حوزه حکمرانی داریم و باید بازار‌ سرمایه در سطح حکمرانی هر روز شفاف تر از دیروز کنیم. شفاف‌کردن بازار‌ سرمایه، سرمایه‌گذار را جذب می‌کند. دولت عملیات و فعالیت‌ها را در حوزه اقتصادی مخصوصا بورس، شفاف کند.»

شرکت‌ها را به سمت شفافیت‌سازی سوق دهیم

وی گفت: «آموزش اینگونه مسائل در جامعه چند بعد دارد. ابتدا در سطح حکمرانی و اداره امور دولت و بعد در سطح شرکت‌ها این آموزش‌ها را بیاوریم. هزینه عدم شفافیت را بالا برده و شرکت‌ها را به سمت شفاف‌سازی سوق دهیم. مردم نیز با دیدن چنین فضایی از یادگیری استقبال خواهند کرد.»

درگاهی خاطرنشان کرد:‌«دولت به عنوان بازیگر عمده اقتصاد ایران، بنگاه‌های بزرگی دارد. عملیات این بنگاه‌ها بر روی بورس، اقتصاد و همچنین زندگی مردم تاثیرگذار است لذا در سطح دولت، قبل از آموزش به سمت شفاف‌سازی برویم در این صورت، به طور خودکار آموزش فراهم خواهد شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار