برگزاری جلسه ستاد استانی مانور زلزله در استان گلستان

گلستان(پانا)- جلسه ستاد استانی با موضوع ( مانور زلزله ) روز ۸ آذر (روز ایمنی مدارس ) با حضور،سید رضا نظری مدیریت کل آموزش و پرورش استان گلستان و حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران و‌ جمعی دیگر از مسئولین استانی ، در اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان برگزار گردید .

کد مطلب: ۱۴۲۴۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه ستاد استانی مانور زلزله در استان گلستان

سید رضا نظری با اشاره به اینکه پیشگیری در این نوع فعالیت ها در دستور کار آموزش و‌ پرورش قرار دارد و باعث به حداقل رساندن آسیب ها می شود ادامه داد : برنامه ای که با عنوان مانور زلزله در روز ۸ آذر ماه قرار بر اجرا دارد مانند یک فرهنگ است.هدف از اجرای مانور آموزش دانش آموزان و یادگیری شیوه ی انجام مهارت های مذکور در زمان اضطرار است.

نظری در ادامه سخنانش آشکارا در خصوص اجرایی مانور زلزله اعلام کرد:آموزش های جلوگیری از آسیب ها و اقدامات اولیه در خصوص آن باید در مدارس روستاها و ‌مناطق روستایی صورت گیرد چرا که نیازمندی مدارس این مناطق بیشتر از مدارس پیشرفته ای است که به طور پایلوت در سطح استان انتخاب شده اند.

حاجی زاده در خصوص بحث مانور بیان کرد : وقتی بحث از مانور می‌شود ، بدین معناست که در عادی ترین شرایط بحران را ترسیم کنیم چرا که می دانید شرایطبحران و اضطراب ، شرایط عادی نیست که فرصت مناسب و اطلاعات مورد نیاز در اختیارمان باشد و بتوانیم به خوبی برنامه ریزی کنیم.برای امکانات و تجهیزات باید از هر آنچه که در محیط پیرامون اختیار داریم استفاده کنیم تا بتوانیم آن شرایط را به بهترین نحو اداره کنیم . پس برای داشتن یک چنین دانش و نشان دادنعکس العمل های درست ‌‌به موقع مقابله با بحران باید پیش زمینه های جدیی را ایجاد کنیم .

حاجی زاده دلیل انتخاب مخاطره زلزله از میان پدیده های طبیعی را غیر قابل پیش بینی بودن آن دانست و افزود : درست است که این پدیده طبیعی غیر قابل پیشینی است اما بدان معنا نیست که بگوییم غیر قابل وقوع است یا وقوع آن زمان مشخص دارد .

در ادامه جلسه ، بحث اقدامات اطلاع رسانی و تامین تجهیزات مورد نیاز برای تمرین و اجرای این مانور در سراسر استان مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت .

دانش آموز خبرنگار: مریم امامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار