در کمیسیون مدرسه‌یاری جامعه خیرین مدرسه ساز کشور مصوب شد:

ساخت کتابخانه کلاسی در مدارس با مشارکت خیرین

تهران (پانا) - هفتاد و یکمین جلسه کمیسیون مدرسه‌یاری، در محل سالن جلسات جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد
ساخت کتابخانه کلاسی در مدارس با مشارکت خیرین

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، دستور ویژه این جلسه پیگیری بحث کتابخوانی و ساخت کتابخانه کلاسی در مدارس با مشارکت خیرین بود.

این جلسه با حضور معصومه نجفی پازکی، معاون آموزش ابتدایی وزرات آموزش و پرورش، احمد محمودزاده، رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی، ناصر قفلی، رییس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و مهدی نویدادهم، رئیس کمیسیون مدرسه‌یاری جامعه خیرین و سایر اعضای کمیسیون مدرسه یاری تشکیل شد.

در ابتدای جلسه اعضای کمیسیون مدرسه‌یاری به ارائه اخبار، گزارش‌ها و همچنین برخی مشکلات و دغدغه‌ها در حوزه مدرسه‌یاری پرداختند.

سپس در بخش دستور جلسه نویدادهم به مقدماتی راجع به استراتژی‌های کمیسیون مدرسه‌یاری در حوزه مدارس ابتدایی در بحث آموزش و ارتقای دانش معلمان و در بحث محتوایی در حوزه توسعه بحث کتابخوانی و ساخت کتابخانه‌های کلاسی در مدارس اشاره کرد.

در ادامه این جلسه معصومه نجفی پازکی، ضمن پخش کلیپی از اجرای طرح شهید همت در استان‌ها، در مورد شبکه‌سازی و آموزش و ارتقاء دانش معلمان ابتدایی در مدارس کشور مطالبی را عنوان کرد.

وی اظهار کرد: بحث مسائل نرم‌افزاری در مدرسه یاری مطرح است و سختی کار کیفی در مقابل بحث‌های فیزیکی و کمی در فرآیند آموزش امری مبرهن است.

نجفی پازکی بر لزوم توجه به ارتقاء سطح کیفی معلمان ابتدایی کشور و توانمندسازی نیروی انسانی اذعان داشت و گفت: در طرح شهید همت پس از آموزش تخصصی معلمان در سه سطح مدرسان کشوری، استانی و منطقه‌ای؛ بر ایجاد حلقه‌های ده نفره از معلمان و برقراری یک گفتمان آموزشی مستمر تاکید شده است و با تداوم این جریان‌سازی گسترده در سطح کشور می‌توان به تغییر رویکرد معلمان از شیوه‌های سنتی به روش‌های نوین آموزشی و تاثیر این آموزش‌ها در کلاس درس امیدوار بود.

معاون وزیر در بیان انواع مصادیق همکاری خیران در امر مدرسه‌یاری، به چالش‌های موجود در آموزش مدرسان و موضوع دانش‌آموزان بازمانده و تارک تحصیل اشاره کرد و افزود: تجهیز کتابخانه‌های کلاسی در مدارس و تامین کتب مناسب هر پایه در راستای ترویج کتابخوانی در سطح کشور نیز از جمله مسائل با اهمیتی است که تحقق آن مشارکت خیرین نیک‌اندیش را می‌طلبد.

در پایان این جلسه مقرر شد ضمن پیگیری ادامه روند همکاری و جلسات مشترک کمیسیون مدرسه‌یاری جامعه خیرین با معاونت ابتدایی نیز یک جلسه ویژه درباره بحث کتابخوانی در مدارس و نقش موسسات و خیرین در این زمینه در دفتر معاونت ابتدایی تشکیل و گزارشی از اقدامات انجام شده و اهداف مشکلات کار کتابخوانی ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار