اولین تابلوی کودکستان‌ در استان بوشهر رونمایی شد

بوشهر(پانا) - آیین رونمایی از اولین تابلوی کودکستان در استان بوشهر با حضور معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر در اداره کل بندرشهرستان دیر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۲۳۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین تابلوی کودکستان‌ در استان بوشهر رونمایی شد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر در این آیین با اشاره به تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در اسفند ماه ۹۹ گفت: اگر به دنبال تحول بنیادین هستیم باید از آموزش پایه و بنیادی‌ترین دوره آموزش یعنی کودکستان شروع کنیم.

غلامحسین مهران‌پور تصریح کرد: آموزش و پرورش، یکی از ارکان اساسی رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها است. آموزش و پرورش دارای دوره‌های تحصیلی مختلفی است که مهم‌ترین، حساس‌ترین و اساسی‌ترین دوره تحصیلی، پیش دبستانی و آموزش ابتدایی است.

وی خاطرنشان کرد: کودکستان‌ها باید بر مدار برنامه و رویکرد اسلامی حرکت کرده و پیش بروند.

مهران‌پور افزود: اجرای برنامه‌های تربیتی و فرهنگی با هدف تربیت نسل باورمند به آرمان های اسلامی، اخلاقی و میهن دوستی از مسئولیت‌های آموزش و پرورش است.

وی تاکید کرد: بر این اساس، آموزش و پرورش از برنامه‌ها و فعالیت‌ها در حوزه کودک و نوجوان حمایت می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه تربیت از اولین دوران کودکی شروع می‌شود، افزود: باید فعالیت‌ها و برنامه‌ها به نحوی طراحی و اجرا شود که دانش‌آموز را به سمت تربیت تمام ساحتی هدایت کند.

مهران پور عنوان کرد: تا کنون ۵۲۰ مجوز تأسیس در شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم و تربیت کودکستان تأیید گردیده است که برای اخذ مجوز فعالیت، مؤسسین ملزم به گذراندن دوره‌ی شایستگی‌های فردی و حرفه‌ای هستند.

وی با قدردانی از مدیران آموزش و پرورش شهرستان دیر برای تسهیل ارائه خدمات به کودکستان‌ها گفت: آیین رونمایی از تابلوی کودکستان در این شهرستان، اولین آیین در استان و از اولین‌ها در کشور است.

گفتنی است : رئیس اداره دوره اول آموزش پیش دبستانی و دبستان استان بوشهر، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر، معاونان، کارشناسان و مؤسسان این شهرستان نیز در این گردهمایی حضور داشته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار