خاندوزی در جمع خبرنگاران:

۲۰۲ بخشنامه گمرکی را به ۹۱ بخشنامه کاهش دادیم

زمان استعلامات گمرکی از ۱۲ به ۶ روز کاهش یافت

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: تعداد بخشنامه‌های گمرک و سازمان‌های مرتبط با حوزه تجارت خارجی ۵۵ درصد کاهش یافت.

کد مطلب: ۱۴۲۳۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۰۲ بخشنامه گمرکی را به ۹۱ بخشنامه کاهش دادیم

سیداحسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه هدفگذاری رشد تولید مورد تایید مقام معظم رهبری بوده است، در هشت ماهه اول امسال نسبت به سال قبل تعداد بخشنامه‌های حوزه گمرک ۵۵ درصد کاهش یافت. در حوزه استعلامات گمرکی متوسط زمان ۱۲ روزه که ابتدای امسال بود را به ۶ روز کاهش دادیم؛ در حوزه بخشنامه‌ها را تا پایان سال ادامه خواهیم داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا درباره عملکرد بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خرد، گفت: اگر چه عدد پرداختی امسال با سال ۱۴۰۱ به شکل معناداری بیشتر است اما با توجه به سیاست‌های کنترل سقف ترازنامه بانک‌ها همچنان بسیاری از مردم در صف دریافت تسهیلات خرد باقی مانده‌اند که نیازمند اتخاذ تصمیمی در چهار ماه پایانی سال است که در شورای پول و اعتبار در این خصوص چاره‌اندیشی خواهد شد.

وزیر اقتصاد گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه در سال گذشته و ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش اعتبار بانک‌های دولتی در سال جاری دو گام مهم دولت سیزدهم برای توانمند شدن بانک‌ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار