یک متخصص تغذیه در گفت‌وگو با پانا:

توزیع شیر در مدارس موجب تقویت سلامت دانش‌آموزان می‌شود

تهران (پانا) - یک متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف شیر تأثیر بسزایی در سلامت دانش‌آموزان دارد، گفت توزیع رایگان شیر در مدارس موجب تقویت سلامت جسمی و ذهنی دانش‌آموزان می‌شود و نیازهای تغذیه‌ای کودکان و نوجوانان را تامین خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
توزیع شیر در مدارس موجب تقویت سلامت دانش‌آموزان می‌شود

بابک حاجی‌حیدری-اهمیت مصرف شیر برای کودکان و نوجوانان در تغذیه این گروه سنی تا اندازه‌ای است که آخرین چهارشنبه ماه سپتامبر هر سال از سوی سازمان جهانی غذا (فائو)، روز جهانی شیر مدرسه نامگذاری شده است. توزیع رایگان شیر در مدارس پس از توقف 6 ساله با اهتمام دولت سیزدهم، آغاز شده است. محمدرضا وفایی، متخصص تغذیه در گفت‌وگو با پانا شیر را یک ماده کامل برای رشد ذهنی و جسمی دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: «شیر دارای همه مواد مغذی است و این ماده غذایی، برای دوران رشد کودکان و نوجوانان بسیار اهمیت دارد زیرا دانش‌آموزان در دوران رشد قرار دارند و مصرف شیر در این سنین برای آنها بسیار مفید است.»

این متخصص تغذیه با بیان اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور هستند و باید از سلامت جسمی و ذهنی برخوردار باشند، تاکید کرد: سلامت جامعه در صورتی تضمین می‌شود که به تغذیه دانش‌آموزان اهمیت داده شود. در سال‌های گذشته پژوهشی درخصوص تاثیر شیر در رشد دانش‌آموزان انجام شد که نشان داد نوشیدن شیر به رشد دانش‌آموزان کمک می‌کند، از این رو توزیع شیر در دستور کار مدارس قرار گرفت. بنابراین با توجه به اهمیت این ماده غذایی بهتر است که در میان وعده‌ها نیز سبد غذایی دانش‌آموزان قرار بگیرد.»

وفایی خاطرنشان کرد: «اهمیت مصرف شیر در ارتقای شاخص سلامتی، ایمنی بدن، طول عمر همراه با سلامتی و کارآمدی، افزایش بهره هوشی، سلامت دندان‌ها و استحکام استخوان‌ها به اندازه‌ای است که تحقیقات نشان داده کودکانی که شیر و لبنیات مصرف می‌کنند، در بزرگسالی دیرتر به پوکی استخوان مبتلا می‌شوند و از سیستم ایمنی بهترین نسبت به دیگران برخوردارند.»

وی با تاکید بر اینکه توزیع رایگان شیر در مدرسه برای حفظ سلامت دانش‌آموزان اقدام بسیار مفیدی است، گفت:‌ «متاسفانه مصرف سرانه شیر در کشور پایین‌تر از میانگین مصرف جهانی است و اصرار به مصرف شیر مدرسه، فرهنگ‌سازی مصرف شیر در بین دانش‌آموزان است و متولیان نظام سلامت و نظام آموزشی با اجرای چنین طرح‌هایی به سلامت جامعه کمک می‌کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار