گفت‌وگوی پانا با نومعلمان شهرستان‌های استان تهران؛

معلمان از معلم‌بودن می‌گویند؛ عشق است و افتخار

اگر به گذشته برگردیم باز هم حتما شغل معلمی را انتخاب می‌کنیم/ معلم بودن باعث افتخار‌ است

تهران (پانا) - نومعلمان شهرستان‌های تهران با ابراز خوشحالی از انتخاب این شغل، عشق و علاقه را شرط معلم بودن می‌دانند و معتقدند که معلمی، سختی‌هایی دارد اما مشاهده لبخند دانش‌آموزان ‌سبب شیرینی شده و خستگی را از بین می‌برد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
معلمان از معلم‌بودن می‌گویند؛ عشق است و افتخار

دهم آبان امسال بود که آیین استقبال از نومعلمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد و نومعلمان ورودی امسال با انگیزه و علاقه فراوان در کلاس‌های درس خود حاضر شدند. البته نومعلمان، تدریس خود را آغاز کرده بودند و مراسم فوق به‌صورت نمادین جهت آشنایی با نحوه کار و ورود نومعلمان به عرصه تعلیم و تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی برگزار شد. در حاشیه این مرامس، گفت‌وگوی کوتاهی با تعدادی از نومعلمان شهرستان‌های استان تهران انجام دادیم که از دید مخاطبان می‌گذرد.

معلم با جان و دل و متعهدانه باید کار کند

حسن صوفی‌لو، یکی از نومعلمانی بود که از طریق آزمون استخدامی دبیری، جذب آموزش و پرورش شده و در شهرستان بهارستان در حال تحصیل است. وی با بیان اینکه قبل از این نیز به عنوان سربازمعلم در مدارس دولتی با آموزش و پرورش همکاری کرده بوده و تجربه معلمی داشته است، گفت: «معلم بودن، خیلی عالی و لذتبخش است و علاقه‌مند به معلمی هستم. معلمی واقعا دغدغه ماست و از روی علاقه این شغل را انتخاب کرده‌ایم.»

صوفی‌لو در پاسخ به اینکه برای کسانی که می‌خواهند معلم شوند چه توصیه‌ای دارید؟ خاطرنشان کرد: «توصیه‌ام این است که با جان و دل و متعهدانه کار کنند و انتخاب حرفه معلمی فقط صرفا به خاطر پول و دغدغه مالی نباشد.»

برای معلم بودن باید عشق و علاقه داشته باشید

نومعلم دیگری که نخواست نامش را بگوید، اظهار کرد: «بنده با شرکت در آزمون استخدام دبیری، پذیرفته شده‌ام و هم‌اکنون در یکی از هنرستان‌های کاردانش مشغول خدمت هستم.»

وی گفت: «پیش از این نیز 12 سال به عنوان معلم در مدارس غیردولتی با آموزش و پرورش همکاری کرده‌ام و کاملا حس معلم بودن را می‌دانم و تمام جوانب آن را تجربه کرده‌ام.»

این نومعلم با تاکید بر اینکه باید عشق و علاقه داشته باشید تا معلم شوید، افزود: «عشق به آموزش و یاد دادن است که سبب می‌شود شغل معلمی را انتخاب کنید. هر انسانی که نسبت به کشور تعهد دارد و دلسوز آموزش دادن و یاد دادن و پیشرفت باشد، می‌تواند معلم شود.»

وی درخصوص نقش دانش‌آموزان امروز در ساختن آینده ایران گفت: «از آن‌جایی که آموزش و پرورش، نقش خیلی زیادی در توسعه و پیشرفت یک کشور دارد، دانش‌آموزان امروز نیز نقش کلیدی می‌توانند در آینده کشور داشته باشند چرا که دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند.»

لبخند دانش‌آموزان، تمام سختی‌های معلمی را شیرین می‌کند

یکی دیگر از نومعلمان شهرستان بهارستان که او هم از طریق آزمون استخدامی ماده 28 وارد آموزش و پرورش شده است، گفت: «خیلی خوشحالم که امروز اینجا و در جمع همه اساتید هستم. معلم بودن باعث افتخار من است.»

وی با اشاره به سوابق همکاری خود با آموزش و پرورش قبل از پذیرفته شدن در آزمون استخدامی اظهار کرد: «معلم بودن به نظر من، یک چشمه‌ای است که همه را سیراب می‌کند و همه می‌توانند از آن چشمه استفاده کنند.»

این نومعلم تصریح کرد: «اگر به گذشته برگردم باز هم حتما شغل معلمی را انتخاب می‌کنم. چون بهترین مسیر در زندگی آدم، همین است.»

وی خاطرنشان کرد: «در کنار همه سختی‌هایی که معلمی دارد، لبخند دانش‌آموزان باعث شیرینی در کار ما است و خستگی را از بین می‌برد. اینکه خروجی کار خودمان را با چشم خودمان ببینیم، خیلی شادی‌بخش بوده و سبب خوشحالی بیشتر در زندگی‌مان می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار