کارشناس حقوقی در گفت‌وگو با پانا:

آموزش حقوقی و اقتصادی به دانش‌آموزان مانعی برای جلوگیری از بروز جرائم شغلی آینده

بنگاه‌های معاملاتی باید سواد حقوقی خود را افزایش دهند

تهران(پانا)- کارشناس حقوقی اظهار کرد بنگاه‌های معاملاتی باید سواد حقوقی خود را افزایش دهند. بیشتر قرادادها را آژانس‌های خرید وفروش و مشاورین املاک منعقد می‌کنند و این بی اطلاعی موجب تضییع حقوق خریداران یا فروشندگان خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۲۴۶
لینک کوتاه کپی شد
آموزش حقوقی و اقتصادی به دانش‌آموزان مانعی برای جلوگیری از  بروز جرائم شغلی آینده

احمد رمضانی، کارشناس حقوقی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «آموزش مسائل حقوقی و اقتصادی در مدارس در مقاطع ابتدایی و دبیرستان بسیار مفید است. به هر میزان سطح آگاهی دانش‌آموزان در زمینه مسائل حقوقی و اقتصادی بالاتر رود، در آینده هنگامی که این دانش‌آموزان وارد بازارکار شوند، بسیار برای آنان سودمند خواهد بود.»

وی ادامه داد: «البته نباید انتظار داشت که دانش‌آموزان همه مسائل را به طور تخصصی آموزش ببینند. دانش‌آموزان باید این مباحث را به صورت کلی در دوران مدرسه آموزش ببیند و در امور تخصصی‌تر به کارشناسان مربوطه مراجعه کنند.»

لزوم مراجعه به کارشناسان مربوطه آموزش داده شود

رمضانی گفت: «می‌توانیم بسیاری از عناوین اقتصادی مانند نحوه نگارش چک، چک وعده‌دار، بدون وعده، چک‌های صیادی و عادی را به صورت کلی به دانش‌آموزان آموزش دهیم اما برای آگاهی بیشتر در فعالیت‌های آینده خود با این موضوعات، لازم است که به متخصصین مراجعه کنند.»

این کارشناس افزود: «علاوه بر آموزش کلیات مباحث اقتصادی و حقوقی به دانش‌آموزان، لزوم مراجعه به کارشناسان مربوطه را در صورت نیاز به آن‌ها آموزش دهیم که این عمل در آینده شغلی آن‌ها بسیار موثراست.»

وی ادامه داد: «به عنوان مثال در اداره شرکت، موضوعات مختلفی نظیر بستن قرارداد‌های متعدد و مسائل مختلف مالی و حقوقی وجود دارد. اگر در شرکت وکیل مناسب برای اینگونه مسائل وجود داشته باشد، سبب می‌شود بسیاری از مشکلات و در نتیجه جرائم ناشی از بی‌اطلاعی از موضوعات حقوقی و اقتصادی رخ ندهد.»

آموزش اطلاعات حقوقی و اقتصادی موجب کاهش جرائم در اجتماع می‌شود

رمضانی گفت: «بدیهی است اگر دانش‌آموزان با موضوعات گوناگون حقوقی و اقتصادی آشنا باشند و تکالیف خود را در قبال جامعه و افراد بدانند، بسیاری از جرائم اقتصادی کاهش می‌یابد. به طور مثال اگر افراد تا حدودی با نحوه انعقاد قراداد، تکالیف خود و دیگری در انعقاد قرادادهای خصوصی آشنا باشند به راحتی مورد سواستفاده سودجویان قرار نخواهند گرفت.»

این کارشناس درباره سواد حقوقی بنگاه‌های معاملاتی گفت: «بنگاه‌های معاملاتی باید سواد حقوقی خود را افزایش دهند. بیشتر قرادادها را آژانس‌های خرید وفروش و مشاورین املاک منعقد می‌کنند و این بی اطلاعی موجب تضییع حقوق خریداران یا فروشندگان خواهد شد.»

وی ادامه داد: «بنگاه‌های معاملاتی مشاورین حقوقی داشته باشند و بعد از بررسی جوانب قرارداد و تفهیم متن آن، اجازه امضا بدهند.»

رمضانی اظهار کرد: «ارائه مباحث حقوقی به مردم برای کاهش جرائم در کشور مفید است. این آموزش‌ها را می‌توان در دبیرستان‌ها و رسانه‌های جمعی ارائه داد و شاهد تاثیرات مثبت آن در کشور باشیم. اما این آموزش‌ها لزوم مراجعه به کارشناسان و مشاورین حقوقی را از بین نخواهد برد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار