رونمایی از کتاب «اولین برف» با موضوع نخستین دانش‌آموز شهید انقلاب در قم

قم (پانا) - کتاب معرفی زندگی و شهادت شهید «حیدر رضایی» نخستین دانش آموز شهید انقلاب اسلامی با عنوان «اولین برف» امروز در مجتمع فرهنگی شاهد قم رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۴۲۱۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از کتاب «اولین برف» با موضوع نخستین دانش‌آموز شهید انقلاب در قم

مراسم رونمایی از کتاب «اولین برف» ویژه معرفی شهید «حیدر رضایی» نخستین دانش آموز شهید انقلاب و تجلیل از کارشناسان، مسئولان طرح پراکنده و مدیران مدارس شاهد امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران در مجتمع فرهنگی شاهد قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، علی اصغر شعاعی قاری برگزیده قرآن کریم، نکاتی را پیرامون استعدادیابی قرآنی دانش آموزان عنوان کرد.

همچنین حجت الاسلام ابوالفضل هادی منش نویسنده و صفیه رضایی راوی کتاب «اولین برف» توضیحاتی را پیرامون شخصیت، زندگی و نحوه شهادت شهید حیدر رضایی نخستین نوجوان شهید انقلاب اسلامی بیان کردند و در پایان، از این کتاب رونمایی شد.

به گفته مهدی خادمی جمکرانی رییس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش قم، کتاب فوق مشتمل بر خاطراتی از زبان خواهر شهید رضایی است که در 28 صفحه ویژه گروه سنی نوجوانان توسط انتشارات جمکران به چاپ رسیده است.

در این مراسم، حجت الاسلام «حسن هنرمند» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در سخنانی با اشاره به ضرورت بهره گیری از اوقات پربهای عمر در راستای خدمت به مردم اظهار داشت: باید قدر فرصت خدمت به فرزندان کسانی را که در راه خدا ایثارگری کردند و از جان خویش گذشتند، بدانیم.

وی افزود: خدمت در مدارس شاهد، بدلیل تنوع دانش آموز و اهمیت موضوع ایثار و شهادت، از ارزش والایی برخوردار است.

«علیرضا رحیمی» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز با اشاره به تنوع مخاطب دانش آموز در مدارس شاهد گفت: برترین عبادات، سخت‌ترین آن است و از این رو، تلاش و مجاهدت خالصانه و ایثارگرانه در مدارس شاهد بدلیل اینکه دانش آموزانی از قشرهای مختلف جامعه در آن حضور دارند، با سختی کار و اهمیت ویژه ای روبروست.

وی همچنین با اشاره به هجمه های گسترده دشمنان علیه شهر قم، گفت: دشمن به زعم باطل خود در تلاش است که ارزش های قم به عنوان پایتخت انقلاب را بزند اما کور خواهد خواند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم عنوان کرد: در ابتدای سال گذشته، چندین ماه درگیر موضوع مسمومیت ها بودیم اما به لطف خدا در پایان سال توانستیم در نتایج امتحانات نهایی در رشته علوم و معارف اسلامی رتبه اول و در رشته های ریاضی، انسانی و تجربی رتبه های سوم، هفتم و هشتم را کسب کنیم.

شهید حیدر رضایی فرزند همتعلی متولد اسفند 1344 در شهر قم بود که در سن 12 سالگی در قیام 19 دی سال 1356 در خیابان صفاییه(شهدا) قم بر اثر اصابت تیر مستقیم عمال رژیم طاغوت به قلبش به شهادت رسید و غریبانه در آرامستان بهشت معصومه(س) قم به خاک سپرده شد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار