استاندار آذربایجان غربی:

بیش از ۱۸۰ طرح عمرانی در حوزه ورزش آذربایجان‌غربی اجرایی شده است

آماده میزبانی سه رقابت همزمان جهانی تکواندو در ارومیه هستیم

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به توسعه زیرساخت‌های ورزشی، گفت با برنامه ریزی مناسب در راستای رسیدن شهرستان‌های مختلف به میانگین سرانه ورزشی استان، بیش از 180 طرح عمرانی جدید اجرایی شده است.

کد مطلب: ۱۴۲۱۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۸۰ طرح عمرانی در حوزه ورزش آذربایجان‌غربی اجرایی شده است

محمدصادق معتمدیان در دیدار با رئیس فدراسیون تکواندو کشور، افزود: این طرح ها، علاوه بر صدها طرح ورزشی نیمه تمامی بوده که در شهرستان های مختلف، دوباره فعال شده و بخش اعظمی از آنها نیز به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طی ۲ سال گذشته در آذربایجان غربی بیش از سه هزار طرح عمرانی نیمه تمام به بهره برداری رسیده که بخش مهمی از آنها را طرح های ورزشی در شهرستان های مختلف تشکیل می دهد.

استاندار آذربایجان غربی افزود: با تکمیل این پروژه ها، سرانه فضای ورزشی در آذربایجان غربی بهبود یافته و در هدف گذاری نخست، در شهرستان ها به میانگین استانی و در آذربایجان غربی به میانگین کشوری خواهد رسید.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه آذربایجان غربی ظرفیت بسیار قابل توجهی در ورزش های مختلف در حوزه قهرمانی دارد، اضافه کرد: با توسعه زیرساخت ها، تلاش داریم در مناطق روستایی زمینه شکوفایی این توانمندی ها را فراهم کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نشاط اجتماعی یکی از نتایج توسعه اقدامات ورزشی و میزبانی رشته های مختلف بوده، افزود: این موضوع از اولویت های آذربایجان غربی بوده و در رشته های مختلفی نظیر والیبال، کبدی و کشتی نشان داده شده است.

استاندار آذربایجان غربی از پیشنهاد رئیس فدراسیون تکواندو درخصوص میزبانی سه رقابت همزمان جهانی تکواندو نیز استقبال کرده و اظهار کرد: در صورت وجود شرایط لازم، آمادگی خود را اعلام کرده و بررسی های تخصصی در این خصوص صورت خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت بالای آذربایجان غربی در رشته تکواندو، گفت: امیدواریم با انتخاب رئیس جدید هیات تکواندو آذربایجان غربی، شاهد شکوفایی استعدادهای استان در این رشته ورزشی باشیم.

هادی ساعی همچنین خاطرنشان کرد: در ماه های آتی سه مسابقه جام فجر، جام ریاست فدراسیون جهانی و جام باشگاه های آسیا را در ایران میزبانی خواهیم کرد که با آمادگی شهر ارومیه، این شهر می تواند میزبان این رقابت ها باشد.

در این دیدار مقرر شد تا شرایط لازم درخصوص راه اندازی خانه تکواندو در ارومیه بررسی و اعتبار لازم در این خصوص در نظر گرفته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار