آیت الله خاتمی در جمع خبرنگاران:

رأی مردم تشریفاتی نیست بلکه رأیی تاثیرگذار است

شورای نگهبان کف صلاحیت را تعیین می‌کند، سقف را مردم تعیین می‌کنند

تهران (پانا) - سخنگوی هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رأی مردم تشریفاتی نیست بلکه رأیی تاثیرگذار است، گفت شورای نگهبان کف صلاحیت را تعیین می‌کند، سقف را مردم تعیین می‌کنند.

کد مطلب: ۱۴۲۰۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رأی مردم تشریفاتی نیست بلکه رأیی تاثیرگذار است

آیت الله سیداحمد خاتمی پس از ثبت نام برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اعلام شد که روز ۱۴ آبان روز آغاز نام نویسی نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان است و من هم وظیفه دیدم برای ابراز وفاداری به نظام و اینکه در خدمت نظام اسلامی هستیم، از حوزه انتخابیه کرمان برای ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری کاندیدا شوم.

وی افزود: وظیفه ما، خود را در معرض قراردادن است ان‌شالله مردم نیز مانند گذشته به صحنه خواهند آمد و با تشخیص خود، اصلح را انتخاب می‌‌‌کنند. شورای نگهبان کف صلاحیت را تعیین می‌کند، سقف را مردم تغیین می‌‌کنند.

وی با بیان اینکه رأی مردم را تشریفاتی نمی‌دانیم بلکه رأیی تاثیرگذار می‌‌دانیم، گفت: دولت روسیاه پهلوی رأی مردم را حساب نمی‌کرد؛ یکی از برکات انقلاب برگزاری حدود چهل انتخابات بود که مردم سرنوشت خود را تعیین کردند. معنای جمهوریت نظام این است؛ جمهوریت یعنی مردم سالاری؛ که ما ۴۴ سال است مردم سالاری دینی داریم. به عبارت دیگر، مردم کشور را گزینش می‌کنند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: اکثریت مردم ایران ۴۴ سال است همراه با نظام بوده‌اند و پایداری خود را در این امر نشان داده‌اند. متدینان براساس دین خود پای صندوق می‌آیند و دیگرانی که کشورشان و سربلندی آن را دوست دارند به خاطر میهن خود می‌آیند. مردم نظر خود را پای صندوق رأی ابراز کنند. ارادت ما به مردم شعاری نیست، بلکه واقعی است. ما رأی مردم را تشریفاتی نمی‌دانیم، بلکه تأثیرگذار می‌بینیم و امیدواریم این رأی برای اداره کشور اثرگذار شود.

وی خاطرنشان کرد: من عضو جامعه مدرسین هستم مثل ادوار گذشته ان‌شالله با همکاری یکدیگر در عرصه خبرگان ورود خواهیم کرد و کاندیداهای اصلح را در عرصه مجلس خبرگان رهبری معرفی خواهیم کرد و امیدواریم به لیست مشترکی برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار