امیرحسین اشرفی*

بغض دانش‌آموزان ایرانی فریاد شد

امروز سیزدهم آبان آسمان تهران بوی آسمان غزه و فلسطین اشغالی را می‌داد، آسمان می بارید گویی او هم در غم غزه و کودکان مظلوم فلسطین می‌گرید. با خود می‌گویم خدایا آسمانت نیز در سوگ کودکان غزه می‌گرید اما در همین تب‌وتاب صدای بی‌تاب دانش‌آموزان شنیده می‌شود دانش‌آموزانی که بغض خود را فریاد می‌زنند.

کد مطلب: ۱۴۱۹۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بغض دانش‌آموزان ایرانی فریاد شد

امروز روز دیگری از روزهایی بود که ایران اسلامی وحدت یکرنگی و همدلی را به تصویر کشید سیزدهم آبان ماه هرسال یادآور رشادت‌ها ، دلاوری‌های دانش‌آموزان دیروز و امروز کشور است.

رشادت‌هایی که از دل آن بهنام محمدی‌ها و حسین فهمیده‌های بسیاری پدید آمده است و بودند بسیار دانش‌آموزانی که در 8 سال دفاع مقدس در کنار برادران ، پدران و بزرگ‌ترهای خود جنگیدند، خون دادند و مشق شهادت کردند.

دانش‌آموز کیست، دانش‌آموز فردی است که تشنه آموختن است دانش‌آموز تشنه دانستن است او می‌داند که فتح فرداهای روشن بدون دانایی و توانایی ممکن نیست اما در حصار تنگ کتاب‌های درسی محدود نمی‌ماند و به جهان تازه پنجره‌ها می‌گشاید، تا نفسی تازه در هوائی تازه را تجربه کند.

او زمانی که می‌بیند به هم سن و سالانش در جای‌جای دیگر بدون هیچ اشتباهی ظلم می‌شود ساکت نمی‌نشیند و اعتراض خود را به جهانیان نشان می‌دهد.

امروز شور و انقلابی میدان فلسطین تا لانه جاسوسی آمریکا را فراگرفته گروه‌های سرود و تئاتر دانش‌آموزی با اجرای سرودهای حماسی در کنار دیگر اقشار جامعه و همراه آن‌ها این بار مشق جهاد می‌کنند.

جهادی برعلیه استکبارستیزی و ظلم‌های آل صهیون آن‌ها با آتش زدن نمادهای رهبران رژیم صهیونیستی می‌گویند روزی فرامی‌رسد که این جنایتکاران در آتش ظلم‌های خود می‌سوزند.

میدان فلسطین تا لانه جاسوسی جای سوزن انداختن نیست و جمعیت یک‌صدا برعلیه ظلم‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا شعار می‌دهند ، گوشه‌ای دیگر کودکان سرودهایی را در رسای روز دانش‌آموز و پیمانشان با مردم فلسطین و غزه می‌خوانند امروز همه یک نکته را فریاد می‌زنند ای کودکان و نوجوانان غزه ما کنار شما هستیم .

در پایان باید گفت امروز تنها صدای استکبارستیزی از تهران نمی‌آید از خزر تا خلیج‌فارس دانش‌آموزان امروز و دیروز ایرانی کنار هم بودند تا نشان دهند ایران اسلامی در کنار فلسطین است و خواهد ماند.

خبرنگار فرهنگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار