امام جمعه رودهن:

راهپیمایی ۱۳آبان، نمادی از حمایت مردم غزه است

رودهن (پانا) - امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه، حضور هوشمندانه، بصیرت گونه و حماسه‌آفرین مردم در راهپیمایی ۱۳آبان را، نمادی از حمایت مردم غزه و فلسطین و تمامی مبارزان جبهه مقاومت و مشتی محکم بر دهان مستکبران و صهبونیست‌ها و حامیان خبیث و جنایاتکاران آنان دانست که متعهدانه در این راهپیمایی باید شرکت کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۹۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد
راهپیمایی ۱۳آبان، نمادی از حمایت مردم غزه است

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی، امام جمعه بخش رودهن، در نماز جمعه این هفته گفت: استکبارستیزی و فرهنگ مقاومت در برابر ظلم و ظالم از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی است که در طول حیات خودش از این آرمان برخوردار بوده و هست و اگر سیزده آبان مثل فردا روزی به نام روزه مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده، ریشه در این مبنا و این آرمان دارد که برگرفته از فرهنگ دینی و مکتب آل الله است.گفتمان مقاومت همزاد انقلاب اسلامی است که از آغاز تا پیروزی و تداوم انقلاب همواره مقابله با زورگویان و مستکبران و ستمگران یک راهبرد اساسی برای نظام جمهوری اسلامی و ملت سربلند ایران بوده امروزه مبارزه و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی زورگویان و مستکبران عالم شرط زیستن جامعه ی بشری است.

وی افزود: اگر راهی غیر از مبارزه و مقاومت در برابر مستکبران و ظالمان و زورگویان پیش گرفته بشود، امیدها ناامید می‌شود و نسل‌های فراوانی سوخته خواهند شد حتی باید گفت که رمز رفع فتنه ظالمان و استقرار صلح و امنیت در جوامع بشری مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان و ستمگران هست.اینکه رهبر معظم و عالی‌قدرمان تأکید دارد بر اینکه نظریه مقاومت هم به لحاظ عملی و هم به لحاظ نظری باید ترویج بشود به خاطر دستاوردها و برکات بیشماری است که برای ملت‌ها و جوامع اسلامی و ملت سربلند ایران دربر داشته است.

حسسنی در تکمیل بحث بیان کرد: مردم عزیز ما و جبهه مقاومت با ایستادگی خودشان با مقاومت خودشان توانستن که قدرت‌های جهانی و سلطه های بزرگ را در رسیدن به اهدافشان در پیاده‌سازی نقشه‌های شیطانی خودشان ناکام بگذارند و به خاطر ضربه‌های که دشمنان این ملت از مقامت و صبوری مردم خوردند و دیده‌اند تمام تلاش و حربه‌های خودشان رو به انواع مختلف و عرصه‌های مختلف چه عرصه نظامی و چه عرصه اقتصادی و فرهنگی و سیاسی به کارگرفته‌اند تا مردم را از صحنه مقاومت خارج کنند تا مردم را از مقاومت باز بدارند با آن فشارهایی که تحمیل می‌کنند، اما ملت عزیز و سربلند ایران اسلامی درس مقاومت و ایستادگی را از فرهنگ اهل بیت و فرهنگ سیدالشهدا و از امام راحل عظیم الشأن آموخته‌اند.

همچنین امام جمعه رودهن مطرح کرد: مقاومت و صبوری در برابر دشمنان و مستکبران عالم و زورگویان با خون و گوشت و پوست آنها آمیخته شده است. گواهش هم خیل عظیم شهدایی است که از قبل از انقلاب تا بعد از انقلاب و جنگ تحمیلی تا دفاع از حرم آل الله تا دفاع از مرزها تقدیم ارزش‌های انقلاب و اسلام شده گواهی صبوری خانواده‌های معظم شهداست صبوری جانبازان و آزادگان سربلند و پر افتخار ماست که حاضرند برای بقا ارزش‌های دینی و الهی خودشون از جانشون مایه بگذارند این درس رو از امام عزیزی آموخته‌اند که ۱۵ سال تبعید را به جان خرید شهادت فرزند عزیزش رو که به چشم خودش دید اما دست از مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویی زورگویان و طاغوتیان زمان برنداشت. رهبر و پیشوای ملت ایران همچنین انسان با عظمتی است که دست پرورده اهل بیت و مکتب سیدالشهدا هست.

حسینی اذعان کرد: امروز اگر ما می‌بینیم که بخش کوچکی از جبهه مقاومت در یک عملیات، تمام محاسبات دشمن را به هم می‌ریزد و شکست مفتضحانه‌ای را به مستکبران میدهد این حاصل فرهنگ مقاومت هست این فرهنگ بالنده چنان در جامعه مردم غزه رسوخ پیدا کرده که با وجود جنایت های دردمندانه صهیونیست ها و کشتارهای بی رحمانیه ای که از زنان و کودکان دارن نه تنها مردم دست از مقاومت نکشیده‌اند که اصرار دارند تا نابودی دشمن خونخوار ایستادگی و مقاومت خرج بدهند.

وی در ادامه مطرح کرد: آنچه ما از قاب رسانه‌ها و تلویزیون در مورد مردم غزه و جبهه مقاومت فلسطین می‌بینیم و می‌شنویم روایت مظلومیت ان‌ها است و شاید این سؤال گوشه ذهن ما ایجاد بشود که با این همه کشتار، با این همه کشته شدن زن و کودک بی‌گناه چرا جوامع اسلامی فکری نمی‌کنند و این کشتارهای فراوان ما رو غم زده کرده اما روایت دیگری هم وجود دارد که کمتر به اون پرداخته می‌شود و اون روایت مقاومت و پیروزی جبهه ی مقاومت و مبارزان فلسطینی هست از جمله این که سران رژیم صهیونسیتی اعتراف به شکست در برابر این عملیات غرور آفرین و عزت بخش کرده اند.

امام‌جمعه رودهن همچنین توضیح داد: نیروهای مقاومت در عملیات‌های زمینی رژیم صهیونیستی را متحمل شکست‌های زیادی کرده و قدرت پیشروی را از آنها گرفته است جنگ و روایتی که از درون جبهه مقاومت و مردم غزه بود بر علیه خود این دشمنان و صهیونیست‌ها شده و افکار عمومی مردم جهان تنفر نسبت به این صهیونیست ها و جنایات آنها پیدا کرده‌اند.۲۳۰ اسیر و ۶۰۰ مفقود از اسرائیلی‌ها در عملیات طوفان الاقصی، آن‌ها را با چالش فراوانی مواجه کرده است. مسئله اختلاف مسلمان‌ها تبدیل به یک اجماع جهانی بر علیه صهیونیست‌ها شده است.

وی در ادامه گفت: معادلات دشمنان و آمریکا در اوکراین با این عملیات به هم ریخته شده و از همه مهمتر اینکه قدرت حماس در جنگ چریکی و نفوذ مکرر ان‌ها و نفوذ روزانه ی اونها به خاک سرزمین‌های اشغالی و تونل‌های بزرگ و کم نظیری که صهیونیست‌ها علیرغم ادعای قدرت اطلاعاتی شان در منطقه، نتوانسته‌اند به کم و کیف انها پی ببرند. این‌ها هراس بر اندام صهیونیست‌ها انداخته و خواب رو از چشمان آنها ربوده این روایت دیگر مقاومت مردم غزه و فلسطین هست و دستاوردهای فراوان دیگری که ما کمتر شنیده‌ایم.

حسینی در توضیحات بیشتر به این مساله اشاره کرد: حضور حماسی شما مردم عزیز، حضور هوشمندانه و بصیرت گونه شما در راهپیمایی ۱۳ آبان و حماسه آفرینی شما همچون همیشه حمایتی است از مظلومیت مردم غزه و حمایتی است از مبارزان سربلند جبهه مقاومت و مشت محکمی بر دهان جنایتکاران و صهیونیست و حامیان خبیث و جنایتکار اون‌هاست. موثرترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد فرهنگ تن جامعه است، علتش هم این است که فرهنگ یک جامعه زیرساخت و زیربنای سایر عرصه‌ها در ان جامعه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فرهنگ جوامع گفت: فرهنگ یک جامعه، هویت و موجودیت یک جامعه را تشکیل میدهد و با انحراف فرهنگ در یک جامعه هرچند که آن جامعه به لحاظ نظامی و اقتصادی و صنعتی قوی هم باشد اما از ایمان تهی خواهد شد. بخشی از فرهنگ عمومی مردم یک جامعه هست که عبارت از شیوه رفتارهای عموم مردم با عرف مردم یک جامعه و نوع عقاید و ارتباطات ان‌ها. به عبارت دیگر عناصری از فرهنگ که عامه مردم در کیفیت ان نقش دارند.

حجت‌الاسلام حسینی در تکمیل بحث تاکید کرد: به عنوان مثال اگر نمونه‌هایی از فرهنگ عمومی مردم ایران را بخواهیم مثال بزنیم که نقاط قوت فرهنگ عمومی جامعه ما محسوب میشود، یکیش دلدادگی ملت عزیز ما به اهل بیت عصمت و طهارت و سرور و سالار شهدا آقا اباعبدالله الحسین است و یکی هم ایمان و پایبندی به ارزش‌های دینی است که شهدای عزیز ما در جنگ تحمیلی علیرغم اینکه دشمن تا بن دندان مسلح بود به تجهیزات مدرن نظامی بود اما با تکیه به قدرت ایمان و توکل بر خدا پیروز میدان، ملت ایران و شهدای عزیز ما بودند.

حسینی تصریح کرد: بصیرت و هوشمندی مردم عزیز که در طی سالیان گذشته از انقلاب، توانسته فتنه‌ها و توطئه‌های متعدد دشمنان رو نقش بر آب کند، خودباوری و اعتماد به نفسی که مردم در سایه انقلاب و رهنمودهای امام و رهبر عالی قدرمان از اون برخوردار شده‌اند فرهنگ مقاومت در برابر زورگویان و مستکبران و این‌ها نمونه‌هایی از نقاط قوت فرهنگ عمومی جامعه ما است.برخی از آسیب‌هایی که در فرهنگ ما هم مشاهده میشه و میشه گفت به عنوان نقطه ضعف از ان‌ها یاد کرد یکی بحث اسراف و مصرف گرایی هست، یکی بحث برخی پوشش‌های نامناسبی که با هویت دینی و زیست اجتماعی و فرهنگ ایرانی اسلامی ما همخوانی ندارد.

وی در ادامه توضیح داد: اهمیت فرهنگ عمومی جامعه تا انجاست که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند که ما در قبال فرهنگ عمومی کشور مسئولیت شرعی و قانونی داریم‌ دولت و مسئولان موظفند که توجه کنند به جریان عمومی فرهنگ جامعه ببینند کجا داریم میریم و چه دارد اتفاق می‌افتد و چه چیزی در انتظار ما است چنانچه مزاحمتی وجود دارد، ان را برطرف کنیم.

در پایان امام‌جمعه رودهن خاطرنشان کرد: بر اساس این رهنمود رهبر عزیزمان، همه مسئولان و متولیان فرهنگی و دولتمردان عزیز ما باید سیاستگذاری‌های فرهنگی آن‌ها و برنامه‌های آنها به گونه‌ای باشد که نقاط قوت فرهنگ عمومی جامعه ما تقویت شود و نقاط ضعف فرهنگ عمومی جامعه ما برطرف شود. اگر در تقویم یک روز به نام روز فرهنگ عمومی داریم و ۱۴ آبان به نام این روز نامگذاری شده است، به خاطر این است که همه ما توجه پیدا بکنیم که فرهنگ عمومی جامعه ما یک مسئله ی اصلی و اساسی است که اصلاح ان و تقویت ان باعث رشد و پیشرفت در دیگر عرصه‌ها می‌شود.

خبرنگار: نیایش ورمقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار