مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی:

شوراهای دانش آموزی حلقه اتصال بین دانش آموزان، مدرسه و جامعه است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی شوراهای دانش آموزی را حلقه اتصال بین دانش آموزان، مدرسه و جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۸۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای دانش آموزی حلقه اتصال بین دانش آموزان، مدرسه و جامعه است

علی مطهری در آیین نمادین استانی انتخابات شوراهای دانش آموزی مدارس، هدف از برگزاری این انتخابات را آماده سازی جوانان و نوجوانان برای ایفای نقش موثر در جامعه خواند و گفت: شورای دانش آموزی مدارس با یک برنامه ریزی منسجم و با هدف آماده سازی دانش آموزان برای جامعه پذیری، مشارکت، احساس مسئولیت، ایجاد نشاط در مدرسه و جامعه و استفاده از تمام ظرفیت های علمی، فرهنگی، ورزشی و ... در مدارس فعالیت می کند.

وی در این خصوص ادامه داد: شوراهای دانش آموزی حلقه اتصال بین دانش آموزان، مدرسه و جامعه است، دانش آموزان با فعالیت در این تشکل مهم با کار تیمی آشنا می شوند، با احساس مسئولیت باید نقاط ضعف و قوت مدرسه را شناسایی کرده و برای حل آن ها راهکارهایی را آماده می کنند و در نهایت به عنوان بازوی مشورتی مدرسه، در برقراری نظم در بین دانش آموزان نقش ایفا می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی شورای دانش آموزی قوی را پیشران مدرسه قوی عنوان کرد و گفت: انتخابات شوراهای دانش آموزی در سال تحصیلی جدید با شعار «شورای دانش آموزی قوی پیشران ایران قوی» در حال انجام است و برای تحقق این شعار شورای دانش آموزی باید ابتدا پیشران و بازوی قدرتمند مدرسه قوی باشد تا برای بتواند برای ایران قوی نیز نقش ایفا کند.

مطهری در رابطه با انجمن های فعال در زیرمجموعه شوراهای دانش آموزی نیز گفت: انجمن قرآن، عترت و معارف، اقامه نماز، انتظار مهدویت، فرهنگی و هنری، علمی، ورزشی، صلح و دوستی و گردشگری، سیاسی و اجتماعی از جمله انجمن های فعال در زیرمجموعه شوراهای دانش آموزی به حساب می آیند که فعالیت در این بخش ها به نوعی تحقق سند تحول بنیادین هستند.

وی گفت: شورای دانش آموزی باید به کمک مدریت مدرسه آمده و در برقراری و رواج احترام، اکرام نسبت به خود، اولیای مدرسه ومدیریت، کمک حال این مجموعه باشد، شوراهای دانش آموزی با انتشار نشریات دانش آموزی در موضوعات مختلف در پویایی مدرسه نیز نقش موثری می توانند ایفا کنند.

مطهری ضمن محکومیت کشتار مردم غزه گفت: ما در کنار مردم مظلوم غزه قرار داریم و حمایت قاطع و همدردی خود را با شهدای غزه و به خصوص کودکان و دانش آموزان اعلام می داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار