رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه سیدالشهدا استان تهران در یادواره لاله‌های روشن ملارد: 

دانش‌آموزان ادامه‌دهندگان راه حق بر باطل در جبهه مقاومت هستند

ملارد (پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه سیدالشهدا استان تهران، در یادواره لاله‌های روشن گلزار شهدای ملارد، دانش‌آموزان را ادامه دهندگان راه حق بر باطل در جبهه مقاومت دانست که با الگو قرار دادن شهید دانش‌آموز محمد حسین فهمیده، می‌توانند به پیروزی و سعادت برسند.

کد مطلب: ۱۴۱۸۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ادامه‌دهندگان راه حق بر باطل در جبهه مقاومت هستند

با فرا رسیدن سالروز شهادت محمد حسین فهمیده، شهید دانش‌آموز و بسیجی که این روز‌ها یاد و خاطره او در همه جا حتی کتاب‌های درس دانش‌آموزان زنده نگه داشته می‌شود و باعث شده دانش‌آموزان زیادی در عرصه بسیج دانش‌آموزی، فعالیت داشته باشند، جهت بررسی ویژگی‌های دانش‌آموزان بسیجی، در یادواره لاله‌های روشن ملارد، گفت‌و‌گویی با رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان سپاه سیدالشهدا استان تهران داشتیم.

روح الله عرب در رابطه با ویژگی‌های اخلاقی دانش‌آموزان بسیجی در گفت‌و‌گو با پانا، عنوان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد حسین فهمیده، برای تمامی دانش‌آموزان مغتنم است. چرا که می‌توانند با شرکت در مراسم های بزرگداشت این شهید بزرگوار با ویژگی،های اخلاقی وی آشنا شوند و روحیه ایثار خود را تقویت کنند.

وی افزود: اگر دانش‌آموزان بخواهند مثل شهید فهمیده، با عزت زندگی کنند باید رسالت خود را در جایگاه یک دانش‌آموز شایسته و تیزهوش که نسبت به اتفاقات اطراف خود و جامعه آگاهی کامل داشته باشند، و اگر وظیفه مهم و ارزشمند فعالیت در بسیج دانش‌آموزی را می‌پذیرند، باید نسبت به همه امور، آگاهانه‌تر عمل کرده و در صورت لزوم، جهت بهبود و پیشرفت جامعه خود قدم بردارند چراکه وقتی مسئولیت مهم را در بسیج دانش‌آموزی دارند. باید این را بدانند که کسانی در گذشته در این مسیر قدم گذاشته‌ بودند که امروز حتی نامشان لرزه بر اندام دشمن می‌اندازد. لازم است قدر جایگاه خود را بدانند و نسبت به این نهاد مقدس یعنی بسیج دانش‌آموزی، مسئول و حساس باشند.

روح‌الله عرب در رابطه با ذهنیت و نحوه تفکر نوجوانان بسیجی، شرح داد: در هر دوره باید با توجه به قوانین و چهارچوب‌ها و حساسیت‌های همان دوره فکر کرد زیرا شرایط در همه مواقع یکسان نیست و در هر دوره نحوه نگرش و تفکر، متفاوت است و تغییر می‌کند اما موضوعی که هیچگاه دگرگون نمی‌شود و ثابت می‌ماند، این است که شهدایی که امروزه الگوی نوجوانان بسیجی هستند، طرز تفکرشان از صدر اسلام الگو گرفته و به مرور زمان به انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رسیده، این تفکر، دانش‌آموزان را دعوت می‌کند در جبهه مقامت حضور داشته باشند و باعث می‌شود تمرکز آنها به سمت اهداف والای الهی کشیده شود.

این مقام مسئول، هدف اصلی دانش‌آموزان از شرکت در بسیج دانش‌آموزی را رسیدن به قرب الهی و آرمان‌های انقلاب دانست و بیان کرد: دانش‌آموزانی که در بسیج دانش‌آموزی شرکت می‌کنند و در جبهه‌های فرهنگی و مقاومتی جامعه خود حضور دارند، در درجه اول، سیره زندگی شهدا را الگوی خود قرار دادند، و بر این باورند که نقش‌آفرینی در جبهه‌های مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم، باعث کسب رضایت خداوند و رسیدن به قرب الهی می‌شود، و با این کار روحیه شهادت طلبی خود را تقویت می‌کنند و از گذشته انقلابی کشور، باخبر و آگاه شده و همچنین اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفظ می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان سپاه سیدالشهدا استان تهران خطاب به دانش‌آموزان، گفت: امروزه دشمن توان مقابله در عرصه‌های خاکی را با ایران ندارد و با این حال افکار و قلوب ملت، به ویژه نوجوانان و دانش‌آموزان را هدف قرار داده و به دنبال جنگی ادراکی است و اما شما دانش‌آموزان باید دقت و حساسیت بیشتری نسبت به شناخت دشمنان داشته باشید و به دشمن اجازه ندهید در افکار شما نفوذ پیدا کند با شناخت نقاط ضعف شما و هم‌سن و‌سالان، شما را ضعیف کنند.

دانش‌آموز خبرنگار: محمدرضا موسی‌پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار