گذری بر زندگی شهید دانش‌آموز حمید صالح رعیتی

ساوه (پانا) - شهید حمید صالح رعیتی از دانش‌آموزان ساوجی است که جان خود را در راه اسلام فدا کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۷۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی شهید دانش‌آموز حمید صالح رعیتی

شهید حمید صالح رعیتی یکی از دانش آموزانی بود که در سن 15 سالگی با اراده قوی به عنوان یک بسیجی غیور در جبهه حضور پیدا کرد و به شهادت رسید و در بیست و پنجم شهریورماه سال 1346 در روستای هریسان از توابع شهرستان ساوه، در خانواده‌ای کشاورز و متدین چشم به جهان گشود.

دوران ابتدایی را در مدرسه شهید چمران گذراند و در دوران راهنمایی عضو بسیج شد و در 15 سالگی برای اولین بار عازم جبهه شد و این شروعی برای دو سال خدمت داوطلبانه‌ او در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود.

او بسیجی گردان موسی بن جعفر علیه السلام از لشکر 17 علی بن ابی‌طالب علیه السلام بود و پس از ماه‌ها دلاوری در جبهه نبرد حق علیه باطل سرانجام در هجدهم آبان ماه 1362 در منطقه پنجوین عراق هنگام درگیری با نیروهای بعثی به شهادت رسید و پیکر مطهر شهید مدت‌ها در منطقه مفقود بود و پس از آن در 24 فروردین‌ماه1373 به‌ وسیله گروه‌های تفحص از روی آثار بر جای مانده از شهید شناسایی و در زادگاهش به خاک سپرده شد.

فرازی از وصیت شهید بزگوار:

بسم الله الرحمن الرحیم

مَن طَلَبَنی وَجَدَنی، مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی اَحَبَّنی وَ مَن اَحَبَّنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتَهُ وَ مَن عَشَقَتَهُ قَتَلتَهُ وَ مَن قَتَلتَهُ فَعَلی دِیَتَهُ وَ مَن عَلی دِیَتَهُ فَاِنّا دِیَتُهُ.

آن کس که مرا طلب کند می‌یابد، آن کس که مرا یافت می‌شناسد، آن کس که دوستم داشت به من عشق می‌ورزد، آن کس که به من عشق ورزید من نیز به او عشق می‌ورزم، آن کس که به او عشق ورزیدم کشته‌ام می شود و آن کس که کشته‌ام شود خون‌بهایش بر من واجب است و آن کس که خون‌بهایش بر من واجب است پس من خودم خون‌بهایش هستم.

دانش‌آموز خبرنگار: کوثر اصلاحچی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار