مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:

لازمه اجرای پدافند غیرعامل در مدارس برقراری ارتباط صمیمی و موثر با دانش‌آموزان است

تبریز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی بر لزوم ارتباط صمیمی و موثر با دانش‌آموزان در راستای پدافند غیرعامل تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۶۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
لازمه اجرای پدافند غیرعامل در مدارس برقراری ارتباط صمیمی و موثر با دانش‌آموزان است

مسعود سعادتی در مراسم استانی زنگ پدافند غیرعامل در دبیرستان ماندگار آیت الله طالقانی ناحیه چهار تبریز خطاب به دانش آموزان بیان کرد: مفهوم پدافند غیرعامل به زبان ساده این است که در شهر، مدرسه و جامعه ای که زندگی می کنیم اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم تا قدرت تخریب خطرات طبیعی و غیرطبیعی را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش استان در حوزه پدافند غیرعامل افزود: اقدام نخست در این رابطه آگاه سازی و تبیین مفهوم پدافند غیرعامل در مجموعه آموزش و پرورش است و زنگ امروز نیز در این راستاست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: گام دوم این است که پدافند غیرعامل را اجرایی کنیم. برای این منظور نیز طرحی داریم که اطلاع رسانی شده است و مصوبه این است که هر مدرسه را ارزیابی کنید و نقاط آسیب پذیر را با کمک دانش آموزان رفع کنید.

وی افزود: در خصوص این طرح، پیشنهادات جمع بندی می شود و مدارس برتر و دانش آموزان مشارکت کننده تجلیل می شوند.

سعادتی در ادامه با بیان این که یکی از مشکلات نظام آموزشی ما این است که نتوانستیم ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین دانش آموزان ایجاد کنیم، گفت: دوران نوجوانی دوران خاص و حساسی است اگر نتوانیم ارتباط درست و صمیمی را با دانش‌آموزان برقرار کنیم و مساعدت و راهنمایی لازم را انجام دهیم از دیگران که شایسته نیستند مصلحت خواهی می کنند که پشیمانی به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش ادامه داد: اگر در این خصوص تدبیری توسط ناحیه و منطقه اندیشیده نشود صندوقی در مدارس توسط استان تعبیه می شود تا به شخصه دلنوشته و مشکلات آن ها را بخوانم بلکه در حد توان اجازه ندهم سرنوشت دانش آموزان با نظردهی افرادی که صلاحیت ندارند تباه شود.

دانش آموز خبرنگار: امیرمهدی سلطانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار