از اطفال المطر تا بازار محبت در «جشنواره فیلم‌های کوتاه داستانی» شبکه دو

تهران (پانا) - دومین قسمت «جشنواره فیلمهای کوتاه داستانی»، چهارشنبه سوم آبان از شبکه دو سیما روانه آنتن خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۱۶۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
از اطفال المطر تا بازار محبت در «جشنواره فیلم‌های کوتاه داستانی» شبکه دو

به گزارش روابط عمومی شبکه دو سیما، در دومین قسمت این جشنواره، آثاری همچون «اطفال المطر»، «عهد»، «سوزن» و «بازار محبت» پخش می‌شود.
نماهنگ «اطفال المطر» بر اساس تصنیفی از شاعر جهان عرب، نِزار قَبانی با محوریت کودکان غزه است که در باغ‌های زیتون پیامی از کودکانی دارد که گویی فرزندان باران هستند. کارگردانی و تهیه‌کنندگی این اثر که در باشگاه فیلم سوره تهیه شده را دانش اقبال شاوی عهده‌دار است.

فیلم کوتاه داستانی «عهد» در مورد بجای آوردن عهدی است که مادر خانواده هرسال آن را بجا می‌آورد ولی با فوت همسرش، پسر خانواده باید عهده‌دار این وظیفه شود تا مادرش عهد سالانه خود را به انجام برساند.

فیلم کوتاه «سوزن» که روزهای دهه شصت را به تصویر می‌کشد، روایتی از یک گروه جهادی است که جهت واکسیناسیون و انجام خدمات بهداشتی به روستایی دورافتاده در اراک عازم می‌شوند ولی بچه‌های روستا از ترس واکسن پنهان می‌شوند. این اثر به کارگردانی یوسف جعفری، تهیه‌کنندگی حسین دارابی و نویسندگی مونا شکری محصول باشگاه فیلم سوره است و هنرمندانی همچون رضا عیسی آبادی، یاسین پورعزیزی، پارمیدا نیازی و مبین سپاس‌زاده در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم کوتاه داستانی «بازار محبت» به موضوع رفتار اسلامی و انسانی کسبه با مشتریان می‌پردازد و به نوعی سعی دارد ترویج‌گر کسب حلال در میان اصناف و بازاریان باشد تا صاحبان حِرَف و مشاغل مختلف از درآمدهای شبهه‌ناک پرهیز کنند و به سمت بازار اسلامی سوق یابند. تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی این اثر 5 قسمتی را هادی محمدی نسب به عهده دارد که در هر قسمت بازیگرانی به ایفای نقش می‌پردازند.

دومین قسمت «جشنواره فیلمهای کوتاه داستانی» با عناوین «اطفال المطر»، «عهد»، «سوزن» و «بازار محبت» چهارشنبه سوم آبان ساعت 21:10 روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعات 1:30 بامداد، 10 صبح و 16:20 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار