تکلیف سازمان برنامه برای حفظ سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - نمایندگان مردم در مجلس سازمان برنامه و بودجه را مکلف به تجمیع منابع قابل اختصاص برای تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان و پیشگیری و مقابله به‌ هنگام و مؤثر با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان کردند.

کد مطلب: ۱۴۱۵۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تکلیف سازمان برنامه برای حفظ سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 1 آبان) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (الف) ماده 92 لایحه مذکور با 166 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند (الف) ماده 92 لایحه مذکور؛ 92 درراستای ایجاد تحول درنظام آموزش و پرورش، و تأکید بر همکاری همه ارکان و فعالان، اقدامات زیر انجام می‌‌شود:

الف- به استناد بند «د» فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دستگاه‌های اجرائی مکلفند بر اساس «برنامه تقسیم کار ملی و نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» و «الگوی نظارت و نظام شاخص‌ها و استانداردهای ارزشیابی این سند» که به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش تا شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، نسبت به دراختیار گذاشتن امکانات و منابع خود بر اساس اعلام نیاز واحدهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش اقدام کنند.

در ادامه نمایندگان با بند (ب) ماده 92 لایحه مذکور با 160 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند (ب) ماده 92 لایحه مذکور؛ سازمان مکلف است به منظور تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان و پیشگیری و مقابله به‌ هنگام و مؤثر با آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان، از ظرفیت‌های قانونی در اختیار از جمله ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای متولی، اعم از سازمان‌های امور اجتماعی، بهزیستی، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، شورای اجتماعی کشور و دستگاه‌های درمانی، حمایتی، انتظامی، قضائی، فرهنگی، ورزشی و تربیتی و تجمیع منابع قابل اختصاص برای این امر اقدام کند.

با توجه به توضیحات رئیس مجلس در مورد بند (پ) مبنی بر اینکه این بند قابل طرح نبوده و در مورد خیریه‌ها باید ماده (23) رعایت شود و تصویب شده که 50 درصد مبلغ ساخت مدرسه را باید خیرین پرداخت و همچنین مابقی را دولت بدهد، با حذف بند (پ) ماده 92 موافقت کردند.

در بند(پ) حذف شده ماده 92 آمده بود؛ سازمان مکلف است نسبت به تنظیم و اجرای سیاست‌های حمایتی از خیرین مدرسه‌ساز و منظور نمودن معادل کمک‌های تحقق یافته آنان جهت تکمیل طرح (پروژه)های نیمه تمام خیرین در بودجه سنواتی اقدام نماید، منوط به اینکه تعیین ساختگاه با مجوز آموزش و پرورش و مبتنی بر اسناد آمایش سرزمین صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار