امیرعبداللهیان:

اگر نسل‌کشی غزه متوقف نشود، هر احتمالی وجود دارد

امروز منطقه مانند بشکه باروت است

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان گفت به ایالات متحده و رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهم اگر فوراً جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی غزه را متوقف نکنند، هر احتمالی وجود دارد و منطقه از کنترل خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۱۵۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اگر نسل‌کشی غزه متوقف نشود، هر احتمالی وجود دارد

حسین امیرعبداللهیان پس از دیدار و گفت‌وگو با وزیر خارجه آفریقای جنوبی، در نشست خبری مشترک، اظهار کرد: به خانم نالدی پاندور، وزیر خارجه افریقای جنوبی خوش آمد می‌‌گویم. گفت‌وگوهای مهمی دریاره مناسبات دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی در دستور کار داشتیم.

وی افزود: اخیرا کمیسیون عالی مشترک دو کشور برگزار شد. یکی از موضوعات مشترک دیدار امروز ما پیگیری اسناد امضا شده در این کمیسیون عالی بود.

وزیر امور خارجه گفت: آقای نلسون ماندلا به عنوان نماد مبارزه با آپارتاید برای جهانیان شخصیتی شناخته شده است. به ویژه این روزها که جهانیان شاهد قتلع عام و جنایت رژیم کودک‌کش و جعلی اسرائیل مقابل مردم مظلوم غزه هستند.

وی ادامه داد: امروز منطقه مانند بشکه باروت است و هرنوع جنایت می‌تواند پیامدهای سنگین و تلخ و گسترده‌ای داشته باشد. به ایالات متحده و رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهم اگر فوراً جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی غزه را متوقف نکنند، هر احتمالی وجود دارد و منطقه از کنترل خواهد شد.

وی اضافه کرد: هیات‌هایی از افریقای جنوبی به ایران سفر خواهند کرد و آخرین توافقات و اسناد تنظیم شده به امضای مقامات ذیربط خواهد رسید.

نالدی پاندور، وزیر خارجه آفریقای جنوبی در ادامه این نشست، اظهار کرد: آفریقای جنوبی و ایران اکنون شرکای یکدیگر در بریکس هستند. ایران عضو دائم این سازمان مهم شده است در این دیدار به این نتیجه رسیدیم که فرصت‌های فراوانی وجود دارد که از آن استفاده کنیم. در حوزه کشاورزی و انرژی می‌توانیم همکاری داشته باشیم. آفریقای جنوبی می‌خواهد منابع انرژی خود را متنوع کند در این راستا ایران می‌تواند یکی از شرکا باشد.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی اضافه کرد: می‌خواهیم از ارزهای دیگر برای تجارت بین‌المللی استفاده کنیم و می‌خواهیم این نگرش را تغییر دهیم.

پاندور ضمن اشاره به وضعیت کنونی غزه، گفت: فلسطینی‌ها باید کشور خودشان را داشته باشند.

ادامه دارد ...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار