وزیر آموزش و پرورش:

تعلیم و تربیت در خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه تقویت می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت تعلیم و تربیت در خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه تقویت می‌شود تا افراد وارد جامعه شوند.

کد مطلب: ۱۴۱۴۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت در خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه تقویت می‌شود

رضامراد صحرایی در اولین گردهمایی مسئولان کمیسیون‌های مدرسه‌یاری مجامع خیرین مدرسه ساز کشور، با اشاره به اتفاقات اخیر در غزه بیان کرد: خیلی خوشنود و خوشبختم که در این روز پر برکت در جمع امیدآفرین شما حضور پیدا کردم. پیش از بحث لازم می‌دانم اتفاق ناگواری که در غزه مظلوم در حال وقوع است را محکوم کنم. امیدواریم که این مظلومیت باعث موفقیت و پیروزی این مردم عزیز باشد.

وزیر آموزش و پرورش خانواده را محیط شکل‌گیری تربیت و تعلیم دانش‌آموزان دانست و بیان کرد: مدرسه و آموزش‌وپرورش تنها متولیان تربیت نیستند. اساسا مدرسه کمکی به تربیت خانواده است این تعریف که خانواده کمکی برای مدرسه باشد اشتباه است. تعلیم و تربیت در خانواده شکل می‌گیرد و در مدرسه تقویت می‌شود تا افراد وارد جامعه شوند. زمانیکه گروهی از اولیا که می‌توانند اولیای مستقیم آن مدرسه باشند و یا در عنوان خیرین مدرسه‌ساز در اداره مدرسه مشارکت کنند تاثیر بسیار خوبی دارد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: در هر شش ساحت سند تحول بنیادین که بعد از ساختن کالبد و فضای شکل‌گیری این ساحت‌ها در مدرسه است، خیرین می‌توانند شرکت کنند. مسئله‌ی ما این است که پایه‌گذاری و پایه‌ریزی موضوعاتی که در مورد آن صحبت می‌کنیم ذیل مدرسه است. ما یک آیین‌نامه اجرایی برای مدرسه داریم که هر اتفاقی که در مدرسه قرار است رخ دهد به صورت سازمان یافته و منسجم و ساختارمند باشد.

صحرایی ادامه داد: در آیین‌نامه اجرایی مدارس این پیش‌بینی‌ها انجام شده، این آیین‌نامه بسیار فاخر است و برای اینکه ببینیم کجا سند تحول رفته و کجا نرفته است باید به این آیین‌نامه رجوع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیر مدرسه عامل اصلی ارتباط درون و بیرون مدرسه است، عنوان کرد: امروز مسیر ساختن آینده ایران از مدرسه در مدرسه و با مدرسه اتفاق می‌افتد. کاری که خیرین مدرسه‌ساز عزیز انجام می‌دهند برای آینده کشور است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیرین حاضر در جمع گفت: گام اول را محکم بردارید. نیازی نیست که برای توسعه عجله کنیم. اینکه اینجا جمع شدید، نتیجه پختگی است. با توجه به اصل نود_ده اگر نود درصد اندیشه کنیم و بعد ده درصد فعالیت کنیم، کار مستحکم پیش می‌رود. حرکت این قطار ممکن است در ابتدا کند باشد، اما در ادامه با اندیشه درست سرعت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار