بهره‌برداری ۲۴۰ واحد از پروژه مسکن فرهنگیان آذربایجان‌شرقی تا پایان سال

تبریز (پانا) - مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند از بهره‌برداری ۲۴۰ واحد از پروژه مسکن فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۴۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری  ۲۴۰ واحد از پروژه مسکن فرهنگیان آذربایجان‌شرقی تا پایان سال

طی نشستی با حضور مسعود سعادتی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، فرهاد سعیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند، نماینده ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، نماینده اعضای پروژه چشمه(فرهنگیان) و کارشناس دادگستری، آخرین وضعیت پروژه چشمه بررسی و راهکارهایی جهت اجرای سریع‌تر پروژه ارائه شد.

پروژه چشمه از جمله پروژه‌های اقدام ملی مسکن بود که با پیشرفت فیزیکی اندک به دولت سیزدهم تحویل داده شده بود که در دولت مردمی، در زمره پروژه‌های نهضت ملی مسکن قرار گرفت و اکنون میانگین پیشرفت فیزیکی کل پروژه حدود ۶۳ درصد است.

متقاضیان این پروژه را فرهنگیان تشکیل می‌دهند که گلایه‌هایی در رابطه با عدم انعقاد قرارداد، احصای قیمت تمام شده، تعیین زمان دقیق تحویل پروژه و... داشتند که این موارد در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی در این نشست بر اهمیت تحویل هرچه سریع‌تر واحدها به متقاضیان تاکید کرده و همچنین عمل به تعهدات را توسط بانک عامل و متقاضیان ضروری برشمرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز در این نشست با بیان این‌که ۲۴۰ واحد از پروژه چشمه را تا پایان سال آماده بهره‌برداری خواهیم کرد، ادامه داد: آورده متقاضیان در این رابطه بسیار اهمیت داشته و عملکرد بانک عامل نیز منوط به میزان آورده متقاضیان و بعد از پیشرفت فیزیکی پروژه، تسهیلات لازم را می‌دهد.

فرهاد سعیدی با اشاره به این‌که عدم عقد قرارداد با متقاضیان یک سیاست کلی و در راستای جلوگیری از ورود واسطه‌گران به مساکن نهضت ملی بوده است، خاطرنشان کرد: بعد از اتمام پروژه و تحویل واحد به متقاضیان قراردادهای لازم نیز منعقد خواهد شد و با توجه به ملی بودن پروژه‌ها متقاضیان اطمینان خاطر داشته باشند که پول‌هایشان صرف پروژه می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که انتخاب واحد نیز بر اساس امتیاز حاصل از واریزی‌های متقاضیان انجام خواهد شد، ادامه داد: اگر متقاضیان به تعهدات مالی خود به موقع و کامل عمل کنند، قطعا پروژه‌ها پیشرفت بالایی خواهد داشت و پروژه سرچشمه زودتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تاکید بر این‌که انتخاب واحد نیز بر اساس امتیاز حاصل از واریزی‌های متقاضیان انجام خواهد شد، ادامه داد: اگر متقاضیان به تعهدات مالی خود به موقع و کامل عمل کنند، قطعا پروژه‌ها پیشرفت بالایی خواهد داشت و پروژه سرچشمه زودتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

سعیدی با تاکید بر این‌که قیمت تمام شده مساکن نهضت ملی بسیار کمتر از قیمت بازار آزاد است، اضافه کرد: پروژه‌های نهضت ملی مسکن با محوطه سازی و کاملا آماده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد و قیمت هر واحد نیز بطور تقریبی به طور میانگین یک میلیارد تومان خواهد بود که ۵۵۰ میلیون از طریق تسهیلات بانکی و مابقی از طریق آورده متقاضیان تامین می‌شود.

صادقی، نماینده ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز در این جلسه با قدردانی از فعالیت‌های شرکت عمران شهر جدید سهند به عنوان متولی پروژه چشمه، یادآور شد: ستاد فرمان اجرایی امام(ره) در راستای تامین مسکن ارزان قیمت در جامعه به حوزه مسکن ورود کرد و در این پروژه نیز با کارگزاری صفر درصد به عنوان بازوی دولت تلاش می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت تامین تعهدات مالی از سوی متقاضیان در راستای اتمام سریع‌تر پروژه‌ها، گفت: میانگین آورده متقاضیان در پروژه چشمه برابر با ۱۸۶ میلیون تومان بوده و میانگین تعهدات بانکی نیز برابر با ۲۲۰ میلیون تومان برای هر واحد بوده است.

در ادامه نشست مقرر شد لایحه تاخیرات و اسناد مثبته به کارشناس مربوطه تحویل داده شده و همچنین با همراه کردن متقاضیان در راستای عمل به تعهدات مالی و قول مساعد بانک عامل در راستای تامین تعهدات مالی، ۲۴۰ واحد از پروژه چشمه تا پایان سال آماده بهره‌برداری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار