مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش:

اجلاس سراسری انجمن اولیا و مربیان برگزار می‌شود

مهمترین وظیفه انجمن اولیا و مربیان‌ پیوند بین خانه و مدرسه است

‌تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی برای برگزاری اجلاس سراسری انجمن اولیا و مربیان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۳۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس سراسری انجمن اولیا و مربیان برگزار می‌شود

‌شهلا باقری در آیین گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان که در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به نقش، جایگاه و اهمیت انجمن‌ اولیا و مربیان اظهار کرد: تصویب و قرار گرفتن انجمن اولیا و مربیان توسط شورای انقلاب در جایگاه قائم‌ مقام وزیر، نشان‌دهنده اهمیت انجمن اولیا و مربیان است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۶ میلیون دانش‌آموز در کشور خاطرنشان‌ کرد: ۳۲ میلیون اولیا به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در فرآیند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان مشارکت و همکاری می‌کنند.

باقری با اشاره به جایگاه و اهمیت انجمن اولیا و مربیان به‌عنوان پیوند خانه و مدرسه بیان کرد: امام خمینی(ره)، مردم را ولی‌نعمتان انقلاب می‌دانستند و اکنون شعبه‌ای از ولی‌نعمتان در محضر امام راحل حضور دارند که تجدید عهد کنیم تا ولی‌نعمتان باقی بمانیم و پاسداشت آرمان‌های انقلاب را در مدرسه به انجام برسانیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سابقه بالغ بر ۴۰ ساله انجمن اولیا و مربیان گفت: انجمن اولیا و مربیان، قدیمی‌ترین نهاد مردمی وزارت آموزش و پرورش است و ماهیت مردمی دارند، به‌صورت خودجوش فعالیت می‌کنند.‌

وی افزود: این سرمایه اجتماعی عظیم ۵۰ میلیونی دانش‌آموزان و اولیا در هیچ سازمانی غیر از وزارت آموزش و پرورش پیدا نمی‌شود.

باقری خاطرنشان کرد: در صدد این هستیم که اجلاس سراسری انجمن اولیا و مربیان را برگزار کنیم برای اینکه تجدید عهد کرده و انسجام خود را از طریق تجدید آیین‌نامه‌ها و قوانین داشته باشیم تا اولیا بهتر بتوانند به تعلیم و تربیت فرزندان خود کمک کنند.

وی با بیان اینکه تربیت فرزندان، تربیت جایگاه تمدنی انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: آنچه مسلم است این است که مردم و ثمره و نماد آن یعنی انجمن اولیا و مربیان به‌عنوان نهاد خودجوش همیشه مطالبه کمال‌گرایانه دارد و مهمترین فلسفه وجودی انجمن اولیا همین است.

باقری با اشاره به برخی وظایف مقدماتی ۲۶‌گانه انجمن اولیا و مربیان تصریح کرد: مهمترین وظیفه ما غیر از امور مقدماتی، پیوند خانه و مدرسه است و این پیوند به قدری مهم بوده که بالاترین جایگاه را در شورای انقلاب به آن اختصاص داده‌اند تا تعلیم و تربیت را با نهاد خانواده، همراه و عجین کند و انسجام تربیتی ایجاد کند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: در جایگاه وزارتی در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ها به نقش و جایگاه خانواده واقفیم اما رقبایی برای ما ایجاد شده و فضای مجازی و سایر کمین‌ها به این انسجام، چالش وارد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این زمینه باید دوباره‌اندیشی و بازاندیشی کنیم، خاطرنشان کرد: در گذشته این اندازه تغییرات تربیتی را نداشتیم اما امروز با وجود فناوری اطلاعات می‌بینیم که پیام‌ها به سرعت و در ‌‌ثانیه به فرزندان ما انتقال می‌یابد.

باقری با بیان اینکه یکی از روزهای هفته پیوند اولیا و مربیان به عنوان «فناوری‌های نوین» نامگذاری شده است، اظهار کرد: باید برای فرزندان‌مان مجدد و از نو‌ ‌با توجه به نیازهای عصر حاضر چاره‌اندیشی کنیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه می‌خواهیم سطح انجمن را به مدرسه ارتقا دهیم، گفت: موانعی برای پیوند، اتحاد و انسجام بین خانه و مدرسه شناسایی شده اما از اولیا می‌خواهیم که به کمک مدرسه بیایند و پیشگام ‌مدرسه ملی اولیا باشند.

وی تصریح کرد: مردم ثابت کرده‌اند که منتظر کمک‌های دولتی نیستند و همیشه خودشان پای کار خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار