عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد:

ضرورت انتشار فراخوان برای جذب دانش‌آموزان علاقه‌مند در هنرستان‌های کشاورزی

تهران (پانا) - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت می‌توان فراخوان هنرستان‌های کشاورزی برای دانش‌آموزان شهری و روستایی منتشر کرد. همچنین برای آن‌ها خوابگاه و حقوق مقدماتی در نظر گرفت در این صورت بهترین و علاقه‌مندترین دانش‌آموزان به رشته کشاورزی در این فراخوان‌ها شرکت خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت انتشار فراخوان  برای جذب دانش‌آموزان علاقه‌مند در هنرستان‌های کشاورزی

ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پانا درباره راهکارهای آموزش افراد متخصص برای حوزه کشاورزی اظهارکرد:«می‌توانیم فراخوان هنرستان‌های کشاورزی برای دانش‌آموزان شهری و روستایی منتشر کرد. همچنین برای آن‌ها خوابگاه و حقوق مقدماتی مثل دانشکده تربیت معلم در نظر گرفت و با استفاده از این امکانات تشویقی به آنها امکان داد در یک دوره زمانی چندساله در حوزه کشاورزی متخصص شوند.»

وی افزود: «دراین صورت و با وجود چنین برنامه‌ای شاهد این خواهیم بود که بهترین و علاقه‌مندترین دانش‌آموزان در این فراخوان‌ها شرکت خواهند کرد.»

آموزش‌ها را در هنرستان‌های کشاورزی تخصصی‌تر کنیم

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: «باید آموزش‌ها را تخصصی‌تر کنیم. به طور مثال آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که دانش‌آموزان بعد از دیپلم توانایی اداره‌کردن یک باغ سیب یا گلخانه را داشته باشند یا مثلا بتوانند یک مزرعه بزرگ را اداره کنند.»

دانش‌آموزان در هنرستان‌ها کارعلمی، عملی و کاربردی یاد گیرند

وی گفت: «بسیاری از هنرستان‌ها در کشور زمین به اندازه کافی دارند اگر هم زمین نداشتند، می‌توانند از زمین‌های کشاورزی پیشرفته آن مجموعه استفاده کنند. به صورت کارآموزی در آن‌جا کار کنند و کارعلمی، عملی و کاربردی یاد گیرند. باید آموزش به سمتی پیش رود که آموزش‌های کارگاهی و مزرعه‌ای در اولویت باشد و نیروی تربیت‌شده ماهر و مفید برای بازارکار آموزش داده شود.»

اعظمی ساردوئی درباره نحوه آموزش در هنرستان‌های کشاورزی گفت: «آموزش را در هنرستان‌ها و دبیرستان‌های کشاورزی به سمتی ببریم که دانش‌آموز در پایان دیپلم فردی مفید برای بخش کشاورزی باشد و همچنین نکته مهم‌تر این که تربیت کشاورزان آینده را درهمین هنرستان‌های کشاورزی پیگیری کنیم.»

آموزش در هنرستان‌های کشاورزی به سمت کارگاهی شدن برود

اعظمی ساردوئی گفت: «کارگاه‌ها را به گونه‌ای تجهیز کنیم که دانش‌آموزان بتوانند آموزش عملی ببینند. به طور مثال دانش‌آموز راه صحیح کشت درخت را بیاموزد یا هرس‌کردن شاخ و برگ زیر درختان را یاد گیرد تا درخت در اثر آفت از بین نرود. یادگیری این چند نکته ساده باعث می‌شود باغ‌های زیادی در کشور از آسیب نجات یابند.»

ضرورت برنامه مشترک بین آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی برای آموزش در هنرستان‌های کشاورزی

وی درباره داشتن برنامه در جهت ارتقای آموزش در هنرستان‌های کشاورزی اظهار کرد: «وزارت آموزش و پرورش که متولی آموزش در مقطع قبل ازدیپلم است و وزارت جهاد کشاورزی، باید با داشتن برنامه مشترک و تلاش‌کردن در جهت بهترشدن آموزش‌ها در هنرستان‌های کشاورزی، پیش بروند که البته برنامه‌های خوبی در این زمینه در حال انجام است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار