وزارت خارجه آمریکا:

توافق با تهران ارتباطی با حمله علیه اسرائیل ندارد

تهران‌(پانا) - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با رد فضاسازی‌ها درباره ارتباط عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین و توافق اخیر دولت بایدن با تهران گفت که توافق تبادل زندانیان با تهران و آزادسازی اموال مسدود شده ایران در کره جنوبی ارتباط با حملات علیه رژیم اسرائیل ندارد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۷۶۷
لینک کوتاه کپی شد
توافق با تهران ارتباطی با حمله علیه اسرائیل ندارد

متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری اعلام کرد: توافق برای بازگرداندن شهروندان آمریکایی از ایران هیچ ارتباطی به حمله وحشتناک علیه اسرائیل ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: حتی یک پنی هم خرج نشده و این دارایی فقط می‌تواند برای نیازهای بشردوستانه هزینه شود. هر گونه اظهارنظر بر خلاف این امر نادرست است.

پیش از این، برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، با اشاره به ۶ میلیارد دلار دارایی‌های ایران در بانک‌های دوحه روز شنبه به وقت محلی برابر ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۵ مهرماه جاری در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق ) گفت: تمام پولی که در حساب های محدود در دوحه به عنوان بخشی از توافق آزادی ۵ آمریکایی در ماه سپتامبر سپرده شده، در دوحه باقی می ماند. یک پنی نیز از این پول خرج نشده است.

این مقام وزارت خزانه داری آمریکا افزود: این دارایی ها نمی‌تواند به ایران منتقل شود و فقط می‌تواند در آینده برای اهداف بشردوستانه استفاده شود. هر گونه اظهارنظر بر خلاف این امر نادرست و گمراه کننده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار