در دیدار وزیر راه و شهرسازی با همتای خود در جمهوری آذربایجان مطرح شد؛

تشکیل کمیته حمل‌ونقل بین ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط

تهران (پانا) - وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر حمل‌ونقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان درباره تشکیل کمیته حمل‌ونقل بین 2 کشور برای حل و فصل موضوعات دو طرف بحث و تبادل نظر کرد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته حمل‌ونقل بین ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط

به گزارش وزارت راه و شهرسازی؛ مهرداد بذرپاش در ادامه سفر به جمهوری آذربایجان با رشاد نبی‌یف (وزیر حمل‌ونقل و توسعه دیجیتال این کشور) در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دو طرف درباره تشکیل کمیته حمل‌ونقل بین ایران و جمهوری آذربایجان برای تسریع در پیگیری موضوعات مرتبط با همکاری‌های حمل‌ونقلی تبادل نظر کردند.

حل و فصل مشکلات در پایانه‌های مرزی، تسریع در اجرای پروژه‌های مشترک، تفاهم در خصوص توسعه ترانزیت با نکاه راهبردی و هدفمند برای تحقق ١۵ میلیون تُن در سال از جمله مواردی بود که در مورد آن‌ها بحث و تبادل نظر شد و مورد موافقت دو طرف قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در این دیدار همچنین درباره رفع مشکل تردد رانندگان، ناوگان جاده‌ای، تفاهم کلی درباره توسعه همکاری‌ها در حوزه هوایی، دریایی، ریلی و حمل‌ونقل ترکیبی و تسریع در اجرای پروژه‌های مرزی مشترک گفت‌وگو کرد.

تفاهم در زمینه ترانزیت با نگاه راهبردی و هدفمند برای تحقق ١۵ میلیون تُن در سال از دیگر مطالب مهم مورد گفت‌وگو در در دیدار بذرپاش با وزیر حمل‌ونقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار