معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران خبر داد؛

بررسی و تشریک مساعی در خصوص احداث برج‌های تخلیه گاز اضطراری

تهران (پانا) - معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از نشست بررسی و تشریک مساعی در خصوص احداث برج‌های تخلیه گاز اضطراری در مواقع بحران در تهران خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بررسی و تشریک مساعی در خصوص احداث برج‌های تخلیه گاز اضطراری

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، محمد حسن فصیح معاون پدافند غیرعامل این سازمان درباره نشست بررسی و تشریک مساعی در خصوص احداث برج‌های تخلیه گاز اضطراری در مواقع بحران در تهران اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع احداث برج‌های تخلیه گاز اضطراری در مواقع بحران، جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیریت بحران استانداری تهران، معاونت پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب، شرکت گاز استان تهران، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، اداره کل تدوین مقررات و هماهنگی امور شورا و نهادها، سازمان بازرسی شهرداری تهران در سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

وی افزود: در این نشست اهداف و الزامات قانونی، امنیتی و ایمنی احداث برج­های تخلیه گاز اضطراری مطرح و روند پیگیری امور مربوط به ایجاد چنین سازه­هایی تشریح شد.

در این نشست همچنین نماینده شرکت گاز ضمن ارائه گزارش از روند انجام کار، بیان کرد: شرکت گاز چندین نقطه را به عنوان پایلوت جهت احداث برج­های اضطراری تخلیه گاز در نظر گرفته و در حال حاضر عملیات عمرانی به منظور احداث برج­ها توسط پیمانکار در دست اقدام است. مالکیت این اراضی متعلق به شرکت گاز است.

نماینده دادستانی نیز در این نشست گفت: لازم است هرچه سریعتر پایلوت‌های نمونه احداث و ابهامات و نواقص این طرح برطرف شود. همچنین اقدامات لازم توسط ارگانهای ذیربط در راستای اخذ مجوز و مصوبات انجام شود. علاوه بر این مدیریت شهری موظف است راهکارهای اجرایی جهت تحقق یافتن احداث برج­های مذکور را ارئه و همکاری لازم را در این راستا به عمل آورد.

در این نشست مصوب شد شرکت گاز استان تهران پاسخ تمامی ابهامات و ایرادات مطرح شده در خصوص موضوع مذکور را بصورت مکتوب به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ارسال نماید. همچنین مقرر شد جلسه‌­ای میان شرکت گاز و معاونت پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار و روند اخذ مجوز قانونی و چک لیست زمان­بندی (CPM) اجرای پایلوت احداث برج­های تخلیه اضطراری گاز تهیه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار