مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به مناسبت ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایر:

برنامه‌ریزی توسعه روستایی فرآیندی هدفمند با مشارکت روستائیان است

زنجان (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به مناسبت 15مهرماه روز ملی روستا و عشایر برنامه‌ریزی توسعه روستایی را فرایندی هدفمند با مشارکت روستاییان عنوان کرد و گفت ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی راهکاری برای توسعه پایدار است.

کد مطلب: ۱۴۱۰۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌ریزی توسعه روستایی فرآیندی هدفمند با مشارکت روستائیان است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به مناسبت فرا رسیدن 15 مهرماه روز ملی روستا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی طرح‌های توسعه روستایی به خصوص با تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی، مقاوم سازی مسکن روستایی با ظرفیت های فنی و مهندسی و کمک‌های حساب 100امام (ره) تلاش کرده است در توسعه روستاها و همچنین حل مشکلات این قشر گام های اساسی بردارد.

رضا خواجه ای با بیان اینکه، روستاها به عنوان یکی از کانون های پرتحرک، مولد و موثر در اقتصاد کشور ،مظهر خوداتکایی و خودکفایی می باشند، افزود: روستاها به عنوان مکان هایی برخوردار از مواهب طبیعی که کمتر دستخوش تغییرات دست ساخته های بشری شده اند جاذبه های گردشگری ویژه ای دارند.

وی همکاری نهادهای محلی و دهیاری با بنیاد مسکن برای توسعه روستاها و تحقق اهداف این نهاد انقلابی را مهم تلقی کرد و گفت: می توان با کمک دهیاری ها و کار جمعی با سایر دستگاه‌های اجرایی زمینه های لازم برای توسعه و پیشرفت را فراهم کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

خواجه ای، کمک به اقتصاد روستا، تلاش برای ماندگاری مردم در روستا و حفظ ویژگی های فرهنگی و اجتماعی با اجرای طرح بافت با ارزش روستایی را مهم عنوان و خاطرنشان کرد: توجه به ایمن سازی روستاها، احداث کانال و دیوار حفاظتی وهمچنین شناسایی و اولویت بندی روستاها ی در معرض آسیب و ساماندهی این مناطق از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق روستایی را راهکاری برای توسعه پایدار دانست و گفت: در قالب طرح توسعه منظومه روستایی ۳۷۰ طرح اقتصادی در راستای اشتغال زایی در شهرستان طارم در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد:۳۰۴ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به ۲۶۹ متقاضی در قالب این طرح پرداخت گردید.

خواجه ای به تهیه و اجرای طرح هادی روستایی در راستای ایجاد زمینه توسعه و عمران و تأمین عادلانه امکانات اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر تعداداجرای طرح هادی در روستاهای بالای20 خانوار ، 448 روستا است که می توان گفت میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان 63/7% و در سطح کشور 58 درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اظهار کرد: آسفالت معابر 153 روستا از محل اعتبارات قیر یارانه ای سهمیه سال 1401 با اعتبار 620 میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود، بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی را از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد، و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد.

خواجه ای خاطرنشان کرد: از مجموع 92678 واحد مسکونی روستایی 52000 واحد مسکونی، معادل 56% در سطح استان مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن در پایان به ساخت 520 واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد روستایی و شهری به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده، تاکنون 500 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض، 10 تن سیمان و 2 تن میلگرد رایگان برای هر واحد مسکن روستایی پرداخت شده، به طوری که سهمیه سیمان 5200تن و سهمیه میلگرد 1040 تن بوده است که بین متقاضیان توزیع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار