افتتاحیه معنوی سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

اصفهان (پانا) - نشست داوران و خبرنگاران سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان برگزار و از سرود این دوره جشنواره با عنوان «بچه‌ها به سمت قله» رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه معنوی سی‌و‌پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان

نشست ۸۳۵ داور و ۴۶ خبرنگار کودک و نوجوان صبح امروز (۱۱ مهر ۱۴۰۲) پس از ادای احترام به شهدا و در حضور کمال حیدری معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان، مجید زین‌العابدین دبیر جشنواره سی و پنجم، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و دیگر مسئولین برگزار شد.

ظرفیت بی سابقه داوران و خبرنگاران کودک‌ونوجوان در سی‌وپنجمین دوره از جشنواره

میثم بکتاشیان، دبیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با توجه به ارتقای ظرفیت جشنواره گفت: دوره‌های قبلی جشنواره تعداد داوران بسیار محدود بود که با توجه به این محدودیت، امکان حضور در سینماها برای کودکان و نوجوانان کمتر بود.

وی افزود: با توجه به ارتقای ظرفیت جشنواره، حدود ۹۰۰ داور و ۴۶ خبرنگار کودک و نوجوان داریم که این تعداد در طول ۳۵ دوره جشنواره، بی‌سابقه بوده است.

مدیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در خصوص کارگاه های آموزشی جشنواره تصریح کرد: این کارگاه‌ها برای خبرنگاران به‌صورت حضوری و برای داوران مجازی برگزار و باعث آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم کلی سینما و موضوع‌ رسانه شد.

بکتاشیان با اشاره به تحصیل داوران و خبرنگاران طی مدت جشنواره گفت: روز اول جشنواره از صبح برگزار می‌شود اما سایر روزها از ساعت ۱۴:۳۰ کودکان و نوجوانان در سینماها حضور پیدا خواهند کرد و با آموزش و پرورش هماهنگ خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: رأی‌های شما داوران کودک و نوجوان قابل تغییر و ویرایش نیست و تنها یک‌بار فرصت دارید تا رای خود را ثبت کنید، احتمالا رای دادن به صورت برخط و تا ساعت ۲۳:۰۰ تمدید خواهدشد.

مدیر اجرایی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اذعان کرد: برای کودکان و نوجوانانی که موفق نشدند در این دوره از جشنواره حضور پیدا کنند، تلاش می کنیم که در محلات کم‌برخوردار اصفهان به نمایش فیلم و برنامه‌های شادی‌آفرین بپردازیم.

هفته‌ای شاد و آینده‌ای روشن با حضور جشنواره در اصفهان
کمال حیدری معاون فرهنگی شهردار و رییس سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان خطاب‌به خبرنگاران‌ و‌ داوران کودک‌ونوجوان گفت: هدف و عملکرد شما در این هفته مورد انتظار است که چطور می‌توانید هفته‌ای کودکان ایران را شاد کنید، پس پر انرژی باشید.

وی در خصوص انتخاب شعار «بچه‌ها به سمت قله» در این دوره از جشنواره تصریح کرد: شما آینده سازان این کشور هستید پس چشم‌تان به سمت قله باشد و شما با شور و نشاط، آینده را رقم بزنید. در واقع این جشنواره بهانه‌ای برای ساختن آینده‌ بهتر است. همچنین در جوار شهدا وظایف‌تان سنگین‌‌تر خواهد شد، شهدایی که از جانشان گذشتند تا ما در آرامش‌وشادی باشیم.

دانش آموز خبرنگار:آیه مدنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار