سرهنگ شریفی تشریح کرد:

جزئیات طرح تشدید برخورد با تخلفات شبانه در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور تهران گفت به‌دنبال افزایش آمار تصادفات شب‌هنگام ناشی از واژگونی و سرعت و سبقت و لایی‌کشی، پلیس راهور تهران در یک طرح ویژه، تشدید برخورد با رانندگان پرخطر را در دستور کار قرار داد.

کد مطلب: ۱۴۰۹۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات طرح تشدید برخورد با تخلفات شبانه در پایتخت

سرهنگ شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران در یک برنامه رادیویی درباره طرح تشدید برخورد با تخلفات شبانه در پایتخت اظهار کرد: با توجه به افزایش آمار تصادفات شب هنگام به دلیل واژگونی و سرعت و سبقت و لایی کشی، پلیس راهور تهران در یک طرح ویژه، تشدید برخورد با رانندگان پرخطر را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه جنس تصادفات در شب کاملاً متفاوت است افزود: تصادفات شبانه فقط منجر به آسیب دیدن سپر و کاپوت نمی‌شود؛ در این دست تصادفات جان آدمها در میان است و منجر به معلولیت‌های شدید و سوختگی و از کارافتادگی خواهد شد و به همین دلیل هم با همکاری پلیس نامحسوس و محسوس در سطح بزرگراه‌ها این طرح را به صورت ویژه از دو شب گذشته کلید زدیم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران از رصد رفتارهای پرخطر برخی رانندگان در شب مانند سرعت زیاد، سبقت از سمت راست و صدای ناهنجار از اگزوز توسط پلیس راهور سخن گفت و اظهار کرد: بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی مصوب سال ۱۳۹۰ پلیس درصورت رویت تخلف می‌تواند برخورد کند.

سرهنگ شریفی یادآور شد: ما در تخلفات شبانه علاوه بر برخورد با سرعت‌ها و سبقت‌های غیرمجاز و صدای ناهنجار اگزوز، تعدادی از سارقان را هم دستگیر کردیم.

وی با بیان اینکه عمده تصادفات شبانه در قشر جوان و سنین ۱۸ تا ۲۷ سال است گفت: این جوانان معمولاً با خودروی پدر و مادر خود در بزرگراه‌ها تخلف می‌کنند لذا از والدین تقاضا می‌کنیم که نظارت کافی بر فرزندان خود داشته باشند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران در مصاحبه با رادیو گفت وگو همچنین درباره ترافیک مهرماه و حضور بالای پلاک‌های غیرتهرانی اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه برخورد با تخلفات، اگر تخلفی صورت بگیرد برخورد می‌کند اما درمورد پلاک‌های شهرستانی امکان برخورد وجود ندارد یعنی نمی‌توان مانع تردد راننده این خودروها در سطح تهران شد مگر اینکه تخلفی صورت گرفته باشد.

سرهنگ شریفی درمورد نحوه برخورد پلیس راهور با رانندگان متخلف در شب گفت: درصورتیکه راننده متخلف حالت عادی داشته و تحت تأثیر مواد مخدر و الکل نباشد وسیله نقلیه توقیف می‌شود و علاوه بر جریمه، نمره منفی هم در سابقه راننده لحاظ می‌شود و اگر نمرات منفی قبلی راننده با نمره منفی جدید به عدد ۳۰ برسد گواهینامه او به مدت ۳ ماه ضبط می‌شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران متذکر شد: اگر تست الکل راننده متخلف مثبت باشد مجازات بیشتری در انتظار او خواهد بود و راننده تحویل کلانتری و مراجع قضایی می‌شود و خودرو هم توقیف خواهد شد و گواهینامه راننده به مدت ۶ ماه توسط قاضی ضبط خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار