امام جمعه‌ شهرستان رباط کریم :

آتش‌نشانی شغل نیست، عشق است

رباط‌کریم(پانا) - امام جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم در خطبه‌های نماز جمعه‌ این هفته گفت آتش‌نشانی شغل نیست، عشق است. آتش‌نشان ایثارگری است که با ایثار جان خود از جان، اموال و دارایی دیگران محافظت می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۰۸۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آتش‌نشانی شغل نیست، عشق است

حجت‌الاسلام حسن ترابی، امام جمعه‌ شهرستان رباط‌کریم در خطبه‌اول نماز جمعه‌ این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بیان کرد: بهترین توشه‌ و تنها نجات‌دهنده‌ ما انسان‌ها در روز قیامت تقوا است. امیر‌المومنین امام علی(ع) در خطبه‌ی ۱۹۸ نهج البلاغه می‌فرمایند، هرکس دست به دامن تقوا زند، سختی و مشکلات هنگامی که به او نزدیک شدند به واسطه‌ی تقوا، از او دور می‌شوند. آن عزت و عظمتی که انسان، به دلیل انجام گناه و معصیت از دست داده است؛ به علت داشتن تقوا، همچون قطرات باران دوباره بر او فرود می‌آیند.

ترابی در خطبه‌ دوم ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) عنوان کرد : اکنون که در هفته‌ وحدت به سر می‌بریم، شایسته است به تعالیم مولود این ایام و سیره‌ عملی ایشان در خصوص اتحاد و دوری از تفرقه و اختلاف، بیش از گذشته توجه و عمل نماییم؛ چرا که به گفته پیامبر اکرم، وحدت مایه‌ی رحمت و خیر است. عامل موفقیت و پیروزی‌های یک کشور در گرو داشتن وحدت ملی می‌باشد.

وی افزود : امروزه دشمنان اسلام با شعله‌ور کردن آتش تفرقه میان صفوف مسلمانان باعث تضعیف آنها شده و منابع مادی و معنوی‌‌‌شان را به یغما برده‌اند. پس باید در کنار هم مقاوم باشیم زیرا وحدت امت اسلام یک نیاز و ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

ترابی با اشاره به نقش نیرو‌های امنیتی در شکست دشمن در جنگ ترکیبی گفت : جنگ تمام عیار ترکیبی دشمنان علیه ملت ایران با بصیرت، هوشیاری و دشمن‌شناسی مردم و با هدایت‌های حکیمانه‌ی رهبر انقلاب با شکست مواجه شد. البته نقش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در اقدام سریع و به موقع آنها در این جنگ ترکیبی اهمیت دارد. کمیت و کیفیت اقدامات سربازان گمنام در مقابله با اغتشاش‌گران و تروریست‌ها در این یک‌سال اخیر، تحسین بر‌انگیز است. ما امروز امنیت کشور را مرهون نیرو‌های مسلح، بسیج مستضعفان و نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی هستیم. ایثار، فداکاری و جان‌فشانی سربازان گمنام امام عصر(عج)، جایگاه آنان را در تامین امنیت و آرامش کشور نمایان کرد.

خطیب نماز جمعه‌ی شهرستان رباط‌کریم در پایان خطبه‌ دوم، با اشاره به ۷ مهر ماه روز ملی آتش‌نشانی، از سازمان آتش‌نشانی شهرستان رباط‌کریم تقدیر و تشکر کرد و افزود : آتش‌نشان ایثارگری است که جان خود را به خطر می‌اندازد تا از اموال و دارایی دیگران محافظت کند و مردم برای آنان حرمت و احترام خاصی قائل‌اند. معمولاً نباید آتش‌نشانی را شغل خواند چون این کار عشق است و کسی که روحیه‌ی ایثار و فداکاری ندارد، نمی‌تواند به عنوان آتش‌نشان در این سازمان کار کند.

دانش آموز خبرنگار : مهسا احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار