افتتاح دبستان دخترانه امام هادی(ع) قم با مشارکت کمیساریای عالی امور پناهندگان

تهران (پانا) - دبستان ۱۲ کلاسه دخترانه حضرت امام هادی(ع) با حضور جمعی از مسئولان بین‌المللی، ملی و استانی در شهرک فاطمیه قم افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۴۰۸۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح دبستان دخترانه امام هادی(ع) قم با مشارکت کمیساریای عالی امور پناهندگان

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش؛ در مراسم افتتاحیه این مدرسه که صبح امروز در محل نمازخانه این دبستان دخترانه برگزار شد، برخی از مسئولان بین‌المللی، ملی و استانی از جمله سیاوش مقصودی (نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان،) حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری (نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی)، احمد حاجی‌زاده (معاون استاندار قم)، ابوالفضل کمالی (سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش)، مجید عبداللهی (معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور)، نرجس نیازمند (نماینده مردم قم در شورای اسلامی شهر) و همچنین مسئولانی از شهرداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، بسیج مهندسین استان و هلال احمر در کنار جمعی از خیّرین مدرسه‌ساز و کادر و دانش‌آموزان این مدرسه حضور داشتند.

احمدرضا اجتهادی، مدیرکل نوسازی مدارس استان قم در این مراسم طی سخنانی به ساخت این مدرسه ۱۲ کلاسه در زمینی به مساحت 2 هزار و ۳۹۰ مترمربع و زیربنایی بالغ بر یک هزار و ۹۲۱ مترمربع در 3 طبقه اشاره کرد و گفت: کار ساخت مدرسه حضرت امام هادی(ع) در شهریور ۱۴۰۱ آغاز و در بهار سال جاری به پایان رسید.

اجتهادی در ادامه با بیان اینکه اعتبار ساخت این دبستان دخترانه توسط کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و اداره کل نوسازی مدارس استان قم تامین شده است، خاطرنشان کرد: دبستان دخترانه امام هادی(ع) علاوه بر ۱۲ کلاس درس، 2 کارگاه و آزمایشگاه و همچنین ۱۱ اتاق اداری و جنبی نیز دارد.

وی افزود: برای این مدرسه، بیش از یک هزار و ۶۳۹ مترمربع محوطه‌سازی انجام پذیرفته است. ضمن آن که این دبستان دخترانه، نمازخانه‌ای به مساحت ۱۹۰ مترمربع نیز دارد.

اجتهادی همچنین گفت: این مدرسه در یکی از مناطق هدف محرومیت‌زدایی شهر قم یعنی شهرک فاطمیه ساخته شده و تقدیم دانش‌آموزان عزیز این منطقه حاشیه‌نشین به‌ویژه دانش‌آموزان اتباع خارجی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار