از سوی مسجد جمکران برگزار می‌شود؛

برگزاری مراسم گلریزان «همدلی برای ظهور»

تهران (پانا) - مسجد جمکران در آستانه سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) گلریزان «همدلی برای ظهور» و پویش «هواتو دارم» را برگزار می‌کند. به همین اعتبار از امروز ۹ ربیع‌الاول برابر با ۳ مهر تا ۱۷ ربیع‌الاول برابر با ۱۱ مهرماه که با ولادت رسول اکرم (ص) همراه است جشن گلریزان «همدلی برای ظهور» چشم‌انتظار مهربانی‌های مردم برای برطرف کردن نیازهای دیگر همنوعان مسلمان ما در ایران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۶۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم گلریزان «همدلی برای ظهور»

مردم ایران مهربانی را در تاریخ آموخته‌اند و این برای ایرانیان گوهر گران‌بهایی است. در این مهربانی‌ها اما، ویژگی‌های آشکار و نهانی وجود دارد، یکی از ویژگی‌های آشکار مردم در مهربانی، گلریزان و گرفتن دست ناتوان است.

این رفع گرفتاری از مردم البته آیین و آدابی هم داشت و دارد. این آیین از قدیم در کتاب‌هایی باقی مانده و افرادی آن را به صورت مکتوب و شفاهی (سینه به سینه) به روزگار ما رسانده‌اند.

اگر در فتوت‌نامه‌ها و آثاری که آیین جوانمردی و گذشت را ترویج می‌دادند نگاهی بیاندازیم در می‌یابیم که مردم ایران، همیشه در کمک به همنوعان چقدر پیش قدم بوده‌اند.

این‌ها همه بهانه‌ای‌ست تا به یکی از اتفاقات خوب این روزها اشاره کنیم، مسجد جمکران در آستانه سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) گلریزان «همدلی برای ظهور» و پویش «هواتو دارم» را برگزار می‌کند. به همین اعتبار از امروز ۹ ربیع‌الاول برابر با ۳ مهر تا ۱۷ ربیع‌الاول برابر با ۱۱ مهرماه که با ولادت رسول اکرم (ص) همراه است جشن گلریزان «همدلی برای ظهور» چشم‌انتظار مهربانی‌های مردم برای برطرف کردن نیازهای دیگر همنوعان مسلمان ما در ایران برگزار می‌شود.

پویش «هواتو دارم»، با بیان امروزی، در تلاش است کمی از رنج‌های همنوعان ما بکاهد، این کاستن از رنج در قالب‌های مختلفی در این پویش به ظهور رسیده است. اگر بخواهید آگاه شوید از اینکه عواید این پویش به چه بخشی از زندگی دیگر همنوعان جانی دوباره می‌بخشد باید گفت که خرید جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، اشتغال زنان سرپرست خانوار، تهیه بسته معیشتی و اطعام نیازمندان، برگزاری جشن تکلیف برای کودکان بی‌بضاعت، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و آبرسانی به مناطق محروم و ... تنها بخشی از اتفاقات خوبی است که با کمک‌های مردم برای همنوعان حاصل می‌آید.

برای اینکه در این گلریزان بزرگ مشارکت داشته باشید می‌توانید روز سه‌شنبه ۱۰ ربیع‌الاول برابر با ۴ مهرماه هم در مراسم افتتاحیه جشن گلریزان که در صحن جامع امام مهدی (عج) مسجد جمکران همزمان با نماز مغرب و عشا و با حضور آحاد مردم، خیرین و هنرمندان کشور برگزار می‌شود شرکت و در این کار بزرگ و مومنانه حمایت کنید.

آنچه امروز در این دنیا برای مومن انجام می‌دهیم نتایجش به صورت آشکار بر ما معلوم خواهد شد. یادمان نرود که رسول الله - صلی الله علیه و آله فرموده‌اند که: مَنْ قَضی لِمُؤمنٍ حاجه قَضی اللهُ لَهُ حوائجَ کثیره أَدْناهُنَّ الجنَّه. «قرب الاسناد، ص 119»

هر کس یک نیاز مؤمنی را روا سازد، خداوند حاجت های فراوان او را روا سازد که کمترین آن بهشت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار