نگاهی بر زندگی کهنه سربازان بعد از جنگ در کشورهای مختلف جهان

وطن‌پرستی یک اصل مهم جهادی است

شهرکرد (پانا) - دفاع از کشور یک رکن اصلی در کشورهای جهان به حساب می‌آید.

کد مطلب: ۱۴۰۶۶۳۸
لینک کوتاه کپی شد
وطن‌پرستی یک اصل مهم جهادی است

انسان ها برای حفظ و حراست از حیات، اعتقادات و سرزمین خود در برابر خطرات تهدیدکننده وظیفه ای دارند. در واقع این وظیفه، دفاع از سرزمین و اعتقادات است. هر ملتی براساس فطرت ذاتی خود، با بهره مندی از تفکر و اراده خویش در مقابل تهاجم بیگانگان ایستادگی و مقاومت می کند. در این راه جوانمردانی برای دفاع از میهن و سرزمین خود پیشقدم می شوند. در هر یک از کشورهای جهان رزمندگان و جوانمردان از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند.

روسیه نیز از این ویژگی برخوردار و برای بازماندگان جنگی احترام ویژه ای قائل است و همچنین خدمات بسیاری را در اختیار آنها قرار می دهد.

با توجه به حضور کشور روسیه در جنگ جهانی تعداد معلولان جنگی و کهنه سربازان رقم قابل توجهی است و طبق قوانین این کشور تمامی بازنشستگان و بازماندگان، حقوق مستمری دریافت می‌کنند و تحت حمایت دولت هستند. برای کسانی که استطاعت مالی ندارند زمین تعلق می‌گیرد، همچنین طبق توانایی هر کدام شغل‌هایی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

آینده نسل بازمانده ارتش سرخ بعد از جنگ چه شد؟

آلمان در جنگ جهانی دوم پایه اصلی جنگ بود و بازماندگان جنگی بسیاری دارد بعد از جنگ، آلمان به دو قطب شرقی و غربی تبدیل شد؛ تا مدت‌ها بعد از جنگ جهانی دوم اجازه تاسیس ارتش مستقل را نداشت. کهنه سربازان و معلولان جنگی آلمان علاوه بر نقص عضو از مشکلات روحی و آسیب‌های روانی بسیاری رنج می‌برند.

دولت آلمان برای جبران این آسیب‌ها، فرزندان بازماندگان را به دور از خانواده در حمایت خود قرار می‌دهد و بهترین امکانات رفاهی و تحصیل به آنها تعلق می گیرد به طوری که مادران بیوه فرزندانشان را به این مراکز می سپارند.

موزه ها و نگارخانه ها به هنر زیبای رشادت کهنه سربازان فرانسوی مزین شده است

فرانسه نیز یکی از کشورهایی است که به کهنه سربازان احترام و ارزش قائل است. قدر دفاع آنها از وطن را می‌داند، به همین دلیل یک روز تعطیل را برای تجلیل و گرامیداشت از آنها اختصاص داده است. امکانات و تسهیلاتی که برای خانواده کهنه سربازان در نظر گرفته شده برای نسل‌های بعدی آنها هم ادامه دارد، حتی اگر تحولات سیاسی و فرهنگی جامعه تغییر کند. قدردانی از کهنه سربازان در کشور فرانسه بسیار با ارزش است به طوری که مدال افتخار کنگره به آنها تعلق می‌گیرد و هر سال مورد احترام و تکریم قرار می‌گیرند.

جهت ارتقای روحیه جنگاوری و رشادت و وطن دوستی در جامعه با کهنه سربازان مصاحبه به عمل می‌آید و همینطور ارزش‌های ایثارگری در قالب هنرهای زیبا در آموزش عالی تشکیل می‌شود و تصاویر و آثار مربوط به آنها در موزه‌ها و نگارخانه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

حماسه ای آمیخته به غیرت و وفاداری جوانمردان در کشور ایران

ایران یکی از کشورهایی است که از دیرباز مردمانش برای دفاع از کشور ووطن رشادت و دلاوری های زیادی انجام دادند و مردان و زنان ایرانی همیشه در صحنه حضور داشتند و از کشور و رهبری و انقلابی که داشتند حمایت کردند به همین دلیل دفاع از ایران دفاع مقدس و باارزش به شمار می رود.

مهمترین دفاعی که در ایران انجام شده هشت سال دفاع مقدس است که جوانان، دلاورمردان و شیرزنان همه با هم به دفاع از وطن برخاستند و با دستان خالی توانستند هشت سال مقابل ظلم بیگانگان بر ایران ایستادگی و مقاومت کنند و پس از هشت سال دفاع مقدس بسیاری از شهرها ویران شد، بسیاری از مردم شهید شدند و دولت سعی کرد برای حمایت از خانواده شهدا تدابیری بیاندیشد، پس از جنگ ویرانی ها آباد شدند و برای ایثارگران، جانبازان و فرزندان آنها و خانواده شهدا تسهیلاتی در نظر گرفته شده؛ برای نشان دادن از خودگذشتگی و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس هر ساله همایش‌هایی جهت تکریم از خانواده‌ها و بازماندگان جنگ برپا می شود و همینطور آثار هنری در موزه و نگارخانه ها به نمایش گذاشته می شود تا فرزندان و نسل های بعد بدانند برای پاسداشت و نگهداری از خاک و وطن چه خون های باارزشی ریخته شده؛ همچنین در کتاب های درسی از شیرمردان و دلاوران دفاع مقدس نام برده شده تا نسل به نسل این ایثارگری و وفاداری ادامه پیدا کند.

خبرنگار دانش آموز: فاطمه آقابابایی بنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار