گذری بر زندگی دانش‌آموز شهید محمد حسین رضایی

شازند (پانا) - شهید محمد حسین رضایی از تبار حسینیان زمان بود که به عهدی که با خدا بسته بود، وفا کرد و به فیض شهادت نائل آمد.

کد مطلب: ۱۴۰۶۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
گذری بر زندگی دانش‌آموز شهید محمد حسین رضایی

شهید محمد حسین رضایی در نهم شهریور ماه سال ۱۳۵۰ در شهر توره و در خانواده‌ای متدین و مذهبی چشم به جهان گشود؛ وی در زمان تحصیل خود در بسیاری از فعالیت‌هی مذهبی شرکت می‌کرد و از همان کودکی عشق به وطن و روحیه انقلابی در او قابل مشاهده بود به طوری که با شروع جنگ تحمیلی و زمانی که او تنها ۹ سال داشت، تلاش بسیاری کرد که بتواند به میدان جنگ برود و رو در روی دشمنان بایستد و از نام ایران محافظت کند ولی او به دلیل سن کم به جبهه اعزام نشد.

سرانجام او توانست در سال ۱۳۶۷ و درسن ۱۷ سالگی از طریق پایگاه مقاومت بسیج اراک عازم به جبهه و در یگان خدمتی لشگر ۱۷ علی بن ابیطالب مشغول خدمت شود؛ او در یکی از نامه‌های ارسالی برای خانواده‌اش می‌نویسد: امروز اسلام احتیاج به خون و نیروهای شهادت طلب دارد که این سخن از اون نشانگر عزم راسخ وی برای نبرد در جبهه و روحیه وطن پرستی از او است.

سرانجام محمد حسین که برای دفاع از ناموس و کشورش به جبهه آمده بود در پنج مرداد ماه سال ۱۳۶۷ و زمانی که تنها ۱۷ سال سن داشت با صدای مسئول گروه که می‌گفت برادران بسیجی آماده باشید از جا برخواست و سوار بر ماشین به سوی دشمنان که در اسلام آباد غرب مشغول جنگ با نیروهای سپاه اسلام بودند، حرکت کرد.

چندی بعد محمد حسین بعد از ساعت ها مبارزه سخت با منافقین از خدا بی خبر که قلب پاک و صاف اورا هدف شلیک گلوله خود قرار داده بودند روی زمین افتاد و پیشانی بند خود را که مزین به نام امام حسین علیه السلام بود، بوسید و چشمانی که هنوز ۱۸ سالگی را ندیده بودند برای همیشه بست و پس از چند روز پیکر مطهر و پاک محمد حسین را در میان اندوه فراوان همشهری‌ها و در کنار دیگر شهدای پاک روان توره به خاک سپرده شد.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه احمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار