32 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در قم به استقبال سال تحصیلی جدید رفتند

قم (پانا) - ۳۲ هزار دانش‌آموز کلاس اولی استان قم امروز چهارشنبه با برپایی جشن شکوفه‌ها به استقبال سال تحصیلی جدید رفتند.

کد مطلب: ۱۴۰۵۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
32 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در قم به استقبال سال تحصیلی جدید رفتند

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در مراسم جشن شکوفه ها در دبستان شهید توسلی ناحیه یک اظهار کرد: ۳۰۵ هزار دانش آموز در این استان سال تحصیلی جدید خود را آغاز می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار دانش آموز اضافه شده‌است.

رحیمی افزود: امسال حداقل ۲۰ شیفت به مدارس این استان اضافه شده و تعداد مدارس این استان نیز از یکهزار و ۵۸۱ به یکهزار و ۶۰۰ مدرسه رسیده‌است.

وی ادامه داد:‌ در سال تحصیلی جدید حدود ۹.۵ میلیارد تومان جهت تهیه لباس فرم و بیمه دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان قم از طرف آموزش و پرورش استان هزینه شده‌است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به اجرای طرح شهید عجمیان در سطح مدارس استان، اظهار کرد: در همین خصوص طی یک‌سال گذشته ۲۵۰ مدرسه استان قم زیباسازی و شاداب سازی شده‌است.

رحیمی با اشاره به نقش مهم مدیران و معلمان در تحقق سند تحول آموزش و پرورش، گفت: اهداف سند تحول بنیادین بدون نقش‌آفرینی و دغدغه مستمر مدیران و معلمان قابل تحقق نیست.

مریم السادات پناهنده معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش قم نیز دراین مراسم گفت: امسال ۳۲ هزار دانش‌آموز کلاس اولی در قالب یک هزار و ۳۸ کلاس درس ساماندهی شده‌اند.

پناهنده با اشاره به برنامه آموزش والدین کلاس اولی اظهار داشت: کارشناسان آموزش و پرورش قم از تابستان آموزش‌های لازم به والدین دانش آموزان کلاس اولی را شروع کردند و این امر در طول مهرماه نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: از معلمان دانش آموزان کلاس اولی انتظار داریم شرایطی را فراهم کنند که یک پندار بسیار زیبا از مدرسه در ذهن شان ماندگار شود و این موضوع قطعا در موفقیت تحصیلی شان طی سال های آینده موثر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار