معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور:

ایجاد انگیزه و امید در بین دانش آموزان از اهداف اصلی است

نیشابور (پانا) - معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور، گفت ایجاد انگیزه و امید در بین دانش آموزان از اهداف اصلی ماست و تلاش خواهیم کرد ماه مهر مهدوی متفاوتی را تجربه کنیم.

کد مطلب: ۱۴۰۴۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد انگیزه و امید در بین دانش آموزان از اهداف اصلی است

جلسه هماهنگی برنامه های پروژه مهر و آغاز سال تحصیلی در محل دفتر فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان نیشابور با هدف تعامل بیشتر بین دو نهاد آموزش و پرورش و نیروی انتظامی این شهرستان برگزار شد.

حسین احمدی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با تبریک فرا رسیدن ماه ربیع الاول، آموزش و پرورش را یک نهاد سازنده و تاثیرگذار در جامعه دانست و گفت: در روزهایی که به بهار تعلیم و تربیت نزدیک می شویم، آرزوی توفیق برای جامعه فرهنگیان و توسعه تعلیم و تربیت در جایگاه و منزلت شهرستان پرآوازه نیشابور را داریم.

وی افزود: باید تلاش کنیم با برنامه ریزی و تمهیدات لازم، اتفاقات سال قبل تکرار نشود و با ریشه یابی مناسب، آسیب ها را به حداقل برسانیم.

احمدی اظهار کرد: در بازگشایی مدارس باید حساسیت و کنترل لازم وجود داشته باشد، چرا که معتقدیم دشمن در این زمینه حساب ویژه ای باز کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان به ضرورت رعایت حجاب توسط دانش آموزان پرداخت و ادامه داد: باید نارضایتی ها را به حداقل رسانده و بسترهای شکل گیری این نارضایتی ها را شناسایی و مرتفع کنیم.

وی تاکید کرد: فضای مجازی باید مورد ارزیابی و کنترل قرار گیرد، تولید محتوا و مستندسازی لازم جهت آگاه سازی مردم انجام شود، از کانال های موجود در شبکه شاد آموزش و پرورش در جهت هشدارهای اجتماعی، احصاء آسیب ها و آگاه سازی مردم استفاده بهینه شود و کارشناسان ما در مباحث مختلف در مدارس حضور پیدا کرده و در جهت شناسایی بیشتر آسیب ها و ارتقاء فرهنگی مردم تلاش کنند.

همچنین حفاظت فیزیکی و نصب دوربین ها در مجموعه های آموزشی مدارس بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، محدودیت ها و جلوگیری از بروز تنش ها در خارج از محیط آموزشی اعمال شود، با اطلاع انتظامی شهرستان از سایر مسائل، اقدامات پیشگیرانه صورت پذیرد، از همیاران پلیس استفاده شود، از اقدامات سلیقه ای در موضوعات امنیتی پرهیز شود، پوشش امنیتی مدارس دخترانه حساس انجام شود، زیباسازی و خط کشی خیابان های منتهی به مدارس انجام و پدافند غیرعامل در مدارس و توجه به پیشگیری قبل از وقوع حوادث در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گیرد.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور نیز با تقدیر از همکاری های فرماندهی انتظامی شهرستان، گفت: پروژه مهر در این مدیریت از ابتدای تابستان آغاز شده و تمرکز ما در بازگشایی مطلوب مدارس فارغ از مشکلات سال قبل است.

قاضی به جلسات برگزار شده با اولیاء دانش آموزان، مدیران و سایر نهادهای مرتبط اشاره کرد و افزود: بحث ایجاد انگیزه و امید در بین دانش آموزان از اهداف اصلی ماست و تلاش خواهیم کرد ماه مهر مهدوی متفاوتی را تجربه کنیم.

وی به توفیقات حاصل شده در این مدیریت پرداخت و ادامه داد: در مبحث تامین نیروی انسانی بیش از هزار و ۲۰۰ نیروی جدید جذب کردیم و ۴۰۶ نفر سهمیه دانشگاه فرهنگیان به این شهرستان تخصیص یافت که در سال های اخیر بی سابقه بوده است.

مدیر آموزش و پرورش نیشابور خاطرنشان کرد: در ایام محرم و صفر سه برنامه معنوی اعزام گروه سرود دانش آموزی سفینه النجاه برای اولین بار در کشور به کربلای معلی و اجرای برنامه زنده برای زائران، برگزاری مراسم عزاداری توسط هیات عزاداری فرهنگیان با شکلی متفاوت و استقبال بی نظیر جامعه فرهنگیان و مردم ولایی شهرستان از این مراسم و اعزام ۳۱۳ دانش آموز کاروان پیاده به مشهد مقدس در روز شهادت امام مهربانی ها از فعالیت شاخص این مدیریت در این ایام به شمار می رود.

قاضی گفت: در برنامه های اجرا شده، نهادهای فرهنگی شهرستان از جمله فرماندهی انتظامی یاریگر و همراه ما بوده اند.

مصوبات مرتبط با آموزش و پرورش با هماهنگی نماینده این مدیریت انجام شود و محتواهای آموزشی اجتماعی برای دانش آموزان تهیه و کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی به روال قبل فعال شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش متعلق به همه مردم است و باید با کمک شما و سایر نهادهای مرتبط، آرامش و نشاط را برای دانش آموزان مهیا کنیم.

کارشناس مسئول حراست نیز در پایان به همکاری دو جانبه و تعامل این دو نهاد پرداخت و جلسات برگزار شده با روسای کلانتری ها را بسیار اثرگذار دانست.

الیاس حصاری افزود: بررسی پوشش مدارس دخترانه هنگام ورود و خروج دانش آموزان توسط نیروی انتظامی شهرستان، کمک در کنترل اجتماعی درون مدرسه ای، آگاه سازی جامعه با تولید محتواهای مختلف در ابعاد گوناگون با استفاده از مستندات موجود، استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی در قالب پدافند غیرعامل و تشکیل دوره های آموزشی آسیب های اجتماعی با کمک سایر نهادهای فرهنگی مورد انتظار و تقاضای ماست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار