معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران:

یکی از بسترهای مهم تربیتی، اردو است

اصفهان (پانا) - معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران گفت یکی از رسالت‌های مهم نظام تعلیم و تربیت، آموزش مهارت‌های زندگی است و یکی از بسترهای مهم تربیتی، اردو است.

کد مطلب: ۱۴۰۴۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
یکی از بسترهای مهم تربیتی، اردو است

رحمت رضایی، معاون فعالیت های دانش آموزی سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران به پانا گفت: «یکی از رسالت‌های مهم نظام تعلیم و تربیت، آموزش مهارت‌های زندگی است. یکی از بستر های مهم تربیتی نیز اردو است. تمام علمای تعلیم و تربیت دنیا این اعتقاد را دارند که یکی از بسترهای مهم تربیتی، بستر اردو است.»

وی افزود: «این اردوهای تشکیلاتی که برگزار می شود، چند اتفاق مهم در آن اتفاق می افتد، یعنی در اصل این اردوها، میدان تمرین و ممارست مهارت‌های زندگی است. به این صورت که در این اردوها، تاب‌آوری، همدلی، خودآگاهی و حل مسئله را تجربه می کنیم.»

رضایی ادامه داد: «بستر اردو مرکز ایجاد چالش‌های مختلف است. بعضی از این چالش‌ها را نه در کلاس درس خواهید دید، نه در مدرسه، نه در خانه و اجتماع، اما در اردو اتفاق افتاده است و به دنبال حل مسئله و راهکار برای آن است. همچنین اردو، زمینه‌ساز ارتباط موثر فردی است. بدین صورت که هر کسی از یک قومیتی از شهرستان‌ها و روستاهای مختلف در این اردو شرکت کرده است.»

وی تصریح کرد: «در کنار همه اینها، یکسری مهارت‌هایی که لازمه زندگی آینده است را دانش آموزان در اردو می آموزند. برای مثال در زلزله شما باید هم مهارت‌های دگرامدادی یعنی کمک به دیگران و هم مهارت خودامدادی داشته باشید تا بتوانید به خودتان کمک کنید.»

رضایی ادامه داد: «شما در اردو مهارت کمک‌های اولیه، چادرزنی، با هم زندگی کردن و برای هم زیستن را تجربه می کنید.»

معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی کشور تصریح کرد: «یکی از بسترهای مهمی که می تواند در تربیت اجتماعی دخیل باشد، همین بحث اردو است.»

رضایی تاکید کرد: «آنچه در فضای جامعه و مدرسه و خانواده می خواهیم تجربه کنیم، می توانیم در عرض چند روز در یک اردو تجربه کنیم. اصولا دانش آموزانی که در اردوهای تسکیلاتی حضور پیدا می کنند در حوزه تاب آوری استقامت بالاتری دارند، در حوزه کمک به دیگران توانمندتر هستند و از لحاظ نشاط و شادابی و روحیه قوی نیز نسبت به سایر دانش آموزان حال بهتری دارند.»

وی افزود: «در مجموع، فضای اردوهای تشکیلاتی یک بسته کامل تربیتی برای تجربه مهارت‌های زندگی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار