علیزاده در گفت‌وگو با پانا:

سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم جایگاه بزرگی در منطقه برای ایران ایجاد کرد

تبادل زندانیان موجب سربلندی کشور است

تهران (پانا) - دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تبادل زندانیان را موجب سربلندی ایران دانست و گفت دولت قبل در مقابل غرب خودباخته بود و بازنگری دولت سیزدهم در زمینه سیاست خارجی موجب تحقق اصل «ما می‌توانیم» شده است.

کد مطلب: ۱۴۰۳۶۲۶
لینک کوتاه کپی شد
سیاست‌های خارجی دولت سیزدهم  جایگاه بزرگی در منطقه برای ایران ایجاد کرد

علی علیزاده در خصوص تبادل زندانیان، گفت: «شورای عالی امنیت ملی سیاست‌های کلان نظام را مشخص می‌کند، مساله مهم این است که آمریکا پی ببرد که ایران کشوری سربلند و قدرتمند است. یکی از راه‌های اثبات این موضوع آزادسازی و تبادل زندانیان است که سعی می‌کنیم با همه کشورها چنین توافقاتی را داشته باشیم. این تصمیمات مطابق سیاست‌های نظام است و ما باید از شهروندان خود دفاع کنیم.»

وی دولت قبل را دولتی خودباخته در مقابل غرب دانست و اظهار کرد: «آمریکا به عنوان یک مستکبر جهانی باید بداند جمهوری اسلامی همانند ایران قدیم نیست. نیاز است که ما به خودباوری برسیم. در دولت سیزدهم، با درخواست‌های یک‌جانبه آمریکا مقابله شد و در برابر همکاری‌های آنها همراهی خواهد شد. بر اساس این دستاورد دولت سیاست‌های خارجی خود را اصلاح کرد که موجب شد ارتباط ما با همسایگان و قدرت‌های منطقه بهبود یابد و با عضویت ایران در پیمان‌های مهم سبب شود که ایران بتواند جایگاه بزرگی در منطقه داشته باشد.»

نماینده مردم مراغه خاطر نشان کرد: «حاصل اقدامات دولت سیزدهم بازنگری در اصول سیاست خارجی بود که موجب تحقق اصل «ما می‌توانیم» شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار