معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

کنکور هدف اصلی آموزش و پرورش نیست

مشهد (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی بیان کرد یکی از دلایل اعتراضات دانش‌آموزان، به سختی سوالات امتحانات نهایی بود، زیرا کنکور هدف اصلی آموزش و پرورش نیست.

کد مطلب: ۱۴۰۲۶۲۸
لینک کوتاه کپی شد
کنکور هدف اصلی آموزش و پرورش نیست

محمود رضایی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در امتحانات نهایی امسال، معدل دانش‌آموزان خراسان رضوی 8.1 درصد نسبت به کل کشور افزایش داشته و همچنین 1.15 درصد افزایش نمرات پایه دروس را شاهد بوده ایم. قبولی پایه نهم نیز از 86.16 از سال 1401 به بیش از 92درصد رسیده است.

وی مرحله‌ای شدن کنکور را یکی از دلایل اعتراضات دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: این یک دستور ملی بود و یکی دیگر از دلایل اعتراضات دانش‌آموزان به سختی سوالات امتحانات نهایی برمی‌گشت، زیرا کنکور هدف اصلی آموزش و پرورش نیست.

رضایی ادامه داد: بنا نیست همه رتبه برتر شوند و از این رو رتبه برتر برای ما شاخص نیست. با این حال تاکنون وجود تعداد زیادی از رتبه های 2 و 3 رقمی برای ما مسجل شده است و جمع بندی نهایی را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رضایی با توجه به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور در پایان تاکید کرد: متاسفانه در کنکور اخیر، دانش آموزان تاثیر سوابق، به خصوص دروس عمومی را جدی نگرفتند؛ این در حالی است که در کنکورهای 1403 و 1404 سراسری کشور، بناست تا تاثیر معدل و سوابق تحصیلی به 50 و 60 درصد افزایش یابد. یکی از دلایل اصلی این مسئله مقابله با مافیای کنکور است و اولیا و دانش آموزان بحث دروس عمومی و تاثیر امتحانات نهایی را جدی بگیرند و به صحبت برخی مشاوران و موسسات کنکوری توجه نکنند.

دانش آموز خبرنگار: مهدیه مهدی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار