رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ خبر داد؛

شناسایی کارگاه صدور غیرقانونی محصولات پتروشیمی به خارج کشور

تهران (پانا) - رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۵۰ تُن مواد خام پتروشیمی قاچاق از یک کارگاه خبر داد و اعلام کرد که این افراد مواد پتروشیمی را به کشورهای دیگر صادر می‌کردند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۱۴۰
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی کارگاه صدور غیرقانونی محصولات پتروشیمی به خارج کشور

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ هدایت بهرامی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی از فعالیت غیرمجاز یک کارگاه که تحت پوشش ذوب ضایعات مواد پلاستیکی فعالیت داشت با خبر شده و متوجه شدند کارگاه مذکور در پوشش ذوب ضایعات اقدام به جمع‌آوری مواد اولیه پتروشیمی کرده و آن را به سایر کشورهای همسایه صادر و در واقع قاچاق می‌کند.

وی با بیان اینکه هویت مالک کارگاه مورد شناسایی قرار گرفت، گفت: تحقیقات ماموران ادامه پیدا کرد و جریان آن مشخص شد که مالک کارگاه، مواد اولیه و خام پتروشیمی را به شکل غیرمجاز و خارج از شبکه از سایر کارگاه‌ها و کارخانجات داخلی جمع‌آوری کرده و با تجمیع آن و جعل مدارک، تحت پوشش بار قانونی به سایر کشورها قاچاق کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوز عملیات، گفت: ماموران پس از دریافت مجوز به نشانی کارگاه مذکور اعزام شدند که در همان حین دو دستگاه کامیون را درحال بارگیری از این کارگاه مشاهده کردند. در بررسی‌های اولیه و علیرغم آنکه اعلام شده بود کامیون‌ها در حال بارگیری ضایعات پلاستیک هستند، مشخص شد که محموله بارگیری ضایعات مواد پلاستیکی نبوده بلکه مواد خام اولیه پتروشیمی است.

بهرامی با اشاره به ورود ماموران به کارگاه و اجرای عملیات، گفت: ماموران در جریان این ماموریت مالک کارگاه را بازداشت و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین کارگاه مذکور را نیز مورد بازرسی قرار دادند که در جریان آن ۲۰۰۸ کیسه مجموعا به وزن تقریبی ۵۰ تن از مواد اولیه پتروشیمی را کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه این مواد فاقد هرگونه مجوز و مدارک قانونی بود، گفت: مالک کارگاه تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به جرم خود اعتراف کرد و گفت که این مواد را به شکل خارج از شبکه از سایر کارخانه‌ها و کارگاه‌ها جمع آوری کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده، گفت: متهم به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ نیز در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار