آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در پایتخت آغاز شد

تهران (پانا) - مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی ساعت هفت صبح امروز- چهارشنبه ۱۵ شهریورماه از میدان امام حسین (ع) آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین در پایتخت آغاز شد

بنا بر تصاویر مرکز مانیتورینگ شهرداری منطقه ۲۰ عزادران حسینی از ساعتی پیش از میدان خراسان، میدان شهدا، خیابان فدائیان اسلام و خیابان‌های پیرامون حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در حال پیوستن به مسیر پیاده‌روی «لشکر حسین (ع)» هستند.

بیش از هزار و ۳۰۰ موکب فرهنگی و خدماتی در طول مسیر ایجاد شده که همزمان با حضور مردم در مسیر، خدمات‌رسانی را به شهروندان آغاز کرده‌اند.

از ساعت اولیه صبح امروز در کنار آغاز فعالیت خطوط مترو، تعداد ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ۱۲ نقطه و ۲۰۰ دستگاه ون در هفت نقطه پایتخت مستقر شده‌اند تا عزاداران حسینی را به مسیر اصلی مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین منتقل کنند.

سامانه تلفنی ۱۸۳۷ نیز از ساعت پنج صبح امروز پاسخگوی سؤالات شهروندان در رابطه با جزئیات خدمات‌رسانی در مراسم است و علاقمندان به حضور در برنامه و آگاهی از جزئیات آن می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند.

تصاویر مرکز مانیتورینگ شهرداری منطقه ۲۰ نشان می‌دهد که جمعیت حاضر در مراسم به تدریج در حال افزایش است و جاماندگان اربعین در حال ورود به مسیر هستند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز به همراه تعدادی از مدیران شهری از ساعات اولیه صبح امروز در میدان امام حسین (ع) مبدأ مراسم «لشکر حسین(ع)» حاضر شد و در جریان خدمات‌رسانی به شهروندان حاضر قرار گرفت.

علیرضا زاکانی در ادامه باحضور در محل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، آخرین تمهیدات برای تسهیل در عبور و مرور شهروندان حاضر در راهپیمایی بزرگ جاماندگان اربعین را بررسی کرد.

وی همچنین ضمن بررسی ترافیک محورهای مختلف شهر تهران از مرکز مونیتورینگ معاونت، دستورات مقتضی را جهت تسهیل در تردد شهروندان صادر کرد.

در ادامه این بازدید شهردار تهران ضمن حضور در مرکز فرماندهی پلیس راهور تهران، با سردار حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ دیدار و گفت‌وگو کرد.

انجام واپسین هماهنگی‌ها در راستای کنترل ترافیک و تسهیل در تردد حمل‌ونقل شهروندان، محور این گفت‌وگوها بود.

خیابان های هفده شهریور، میدان شهدا، خیابان شوش و خیابان فدائیان اسلام مملو از جمعیت است و اقشار مختلف مردم از گوشه گوشه پایتخت خود را به لشکر امام حسین (ع) رسانده اند.

در کنار جمعیت پیاده، گروهی از دوچرخه سواران در حال طی مسیر به سمت قبله تهران و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هستند.

نیروهای سازمان بهشت زهرا (س) در کنار گروه‌های جهادی با استقرار دستگاه‌های مه‌پاش، برای رفاه حال شهروندان و کاستن گرمای هوا در طول مسیر حضور دارند.

سردار رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور نیروهای مسلح، سردار سرلشکر حسین سلامی فرماندهی کل سپاه پاسداران، علیرضا فخاری استاندار تهران و سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایتخت نیز در کنار عاشقان جامانده از کربلا، حضور دارند.

جاماندگان اربعین با ذکر لبیک یا زهرا، لبیک یا مهدی، لبیک یا حسین، لبیک یا عباس و با پلاکاردهایی با شعار حیاتنا الحسین، حب الحسین یجمعنا و القرآن یهدینا در حال حرکت به سمت قبله تهران هستند.

در میدان خراسان موکب مادر و کودک پذیرای مادرانی است که با وجود گرمای هوا و مسیر طولانی، با فرزندان در آغوش، خود را به پیاده‌روی جاماندگان رسانده‌اند.

چند استیج در طول مسیر با اجرای برنامه های فرهنگی همچون مدیحه سرایی و سرود، به استقبال عزاداران حسینی رفته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار