استمرار وضعیت رونق فعالیت‌های ساختمان در فصل تابستان

تهران (پانا) - شاخص کل فعالیت‌های ساختمانی در مردادماه با رقم ۵۵.۴۹ با افزایش جزئی نسبت به تیرماه (۵۳.۲۶) بیانگر استمرار وضعیت رونق فعالیت­‌های ساختمان و ساخت‌وساز 3 دوره اخیر است.

کد مطلب: ۱۴۰۱۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
استمرار وضعیت رونق فعالیت‌های ساختمان در فصل تابستان

به گزارش ایرنا،اتاق تعاون ایران شامخ فعالیت‌های ساختمانی را منتشر کرد: با استناد به مجموع اظهارات فعالان ساختمانی ۹۱ شرکت بزرگ در گروه‌های ساخت بنا، مهندسی عمران و فعالیت‌های ساخت‌وساز تخصصی ساختمان، کاهش قابل توجه مولفه‌های «قیمت خرید مواد اولیه یا لوازم مورد نیاز» و «قیمت محصولات تولیدشده و خدمات ارائه‌شده» متاثر از اعمال سیاست‌های تثبیتی نرخ ارز در 3 ماه گذشته بود.

افزایش نسبی مولفه‌های «میزان فعالیت‌های انجام‌شده»، «میزان استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی» و «مصرف حامل‌های انرژی» عامل موثر در افزایش قابل توجه مولفه «سرعت انجام و تحویل سفارش و یا فرآیند کار» در این دوره است. اما همچنان قطعی دوره‌ای برق در شهرک‌های صنعتی، یکی از بزرگترین موانع فعالیت در فصل تابستان به شمار می‌رود.

مولفه «انتظارات تولید در ماه آینده» با ثبت رقم (۵۳.۳۰) علی‌رغم کاهش نسبی بیانگر پیش‌بینی فعالان اقتصادی مبنی بر استمرار وضعیت رونق فعالیت‌های ساختمانی در شهریورماه است.

جهت دریافت نسخه الکترونیک طرح، ذی‌نفعان و محققان محترم می‌توانند با مراجعه به پورتال تخصصی اتاق تعاون ایران به نشانی www.icccoop.ir به نسخه الکترونیکی این گزارش دست یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار