امام جمعه بخش جوادآباد عنوان کرد:

تکمیل فاز 11 پارس جنوبی از اقدامات بسیار بزرگ دولت سیزدهم در ایران بود

جوادآباد (پانا) - امام جمعه بخش جواد آباد در خطبه‌های سیاسی و عبادی نماز جمعه این هفته گفت از جمله کار‌های بسیار بزرگی که در ایران انجام شد و مورد توجه دشمان خارجی و خائنان داخلی قرار گرفت تکمیل فاز 11 پارس جنوبی بود.

کد مطلب: ۱۴۰۰۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل فاز 11 پارس جنوبی از اقدامات بسیار بزرگ دولت سیزدهم در ایران بود

حسین رضاپور امام جمعه بخش جوادآباد در خطبه های سیاسی_عبادی نمازجمعه بیان کرد : کار جهادی یعنی کاری صادقانه شبانه روزی ؛ ما ملت ایران امیدواریم که در میان تمامی مسؤلین میانی دولت هم این قضیه وجود داشته باشد و و به فکر مشکلات مردم و به ویژه مشکلات معیشتی آنها باشند.

رضاپور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر این قضیه تاکید کردند، انجام کارهای بزرگ و زیربنایی با تکیه بر توان و دانش داخلی و استفاده از متخصصان بومی، مقدور است و دولت سیزدهم در این قضیه خوش درخشیده و کارهایی بزرگ انجام داده که رسانه ایی نشده زیرا در اطلاع رسانی آن ضعیف عمل شده است.

امام جمعه بخش جوادآباد اظهار کرد: از جمله کارهای بسیار بزرگی که در ایران انجام و مردم ایران شاهد آن بودند و مورد توجه دشمنان خارجی و خائن داخلی هم قرار گرفت، تکمیل فاز 11 پارس جنوبی پس از بیست سال وقفه بود، طبیعتا نقطه عطفی برای بخش انرژی جمهوری اسلامی است؛ علی رغم قراردادی که دولت جمهوری اسلامی با شرکت های مهم فرانسوی برای تکمیل فاز 11 بسته شد اما آنها از ایران رفتند و امیدوار هم بودند که بدون حضور آنها این کار ناتمام خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه بخش جوادآباد در تشریح این موضوع گفت: شرکت های فرانسوی میدانستند که هیچ شرکت دیگری قادر به انجام این کار نیست، اما به همت متخصصان و مهندسان ایرانی، دول ابتکاری برای از سرگیری و تکمیل پروژه فاز 11 بکار گرفت و موفق شد در یک بازه زمانی دو ساله آنرا به سرانجام رساند؛ خود مهندسان داخلی پیش بینی کرده بودند که این حداقل چهارسال زمان میبرد اما در مدت دوسال کار به اتمام رسید.

وی اذعان داشت: این پروژه نشان دهنده توانایی دانشمندان و متخصصان در ابداع راه حل های منحصر به فرد و کارهای ابتکاری و پیچیده ای است که دانشمندان ما انجام دادند؛ زیرا شرکت های مهم و معروف بین المللی مانند شرکت توتال فرانسوی که تخصص خاص آنها این است با قاطعیت آگاه بودند این پروژه انجام نخواهد شد و تحریم شدید اعمال کرده بودند که هرگز این کار انجام نشود.

خطیب نمازجمعه بخش جوادآباد خاطر نشان کرد: کشور ایران به عنوان پیشرو در زمینه استخراج گاز در جهان شناسایی میشود، ماهم اکنون حرفی برای گفتن در جهان داریم و به عنوان یک بازیگر مهم در بازار جهانی، انرژی جمهوری اسلامی نقش ایفا خواهد کرد.

او در آخر افزود: بخش عمده ایی از مشکلات ناترازی گاز به ویژه در زمستان هم با تکمیل فاز 11 حل خواهد شد، این کار عظیم نتیجه تکیه بر توان های داخلی و اعتماد به جوانان و دانشمندان ایرانی بود، که دولت اعتقاد به این کار دارد و نتیجه اش را ملت بزرگ ما مشاهده کردند.

دانش آموز خبرنگار: علی نادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار