کارگاه آموزشی امداد و نجات با هدف افزایش آمادگی کودکان اشتهارد برگزار شد

کرج (پانا) - با هدف آمادگی در مقابل حوادث طبیعی و غیرطبیعی، کارگاه آموزشی امداد و نجات در کتابخانه روستایی امام رضا (ع) شهرستان اشتهارد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه آموزشی امداد و نجات با هدف افزایش آمادگی کودکان اشتهارد برگزار شد

با همت کتابخانه عمومی امام رضا(ع) و جمعیت هلال احمر شهرستان اشتهارد، نشست معرفی شغل امدادگری و کارگاه آموزشی کمک های اولیه، با هدف آمادگی کودکان در مواجهه با حوادث ناگهانی، طی یک جلسه دو ساعته در کتابخانه امام رضا(ع) برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه یک روزه، شغل امدادگری معرفی و رشته های شغلی مرتبط با آن توسط سحرحق دان و فائقه خدایار از امداد گران هلال احمر بیان شد. در این کارگاه مباحثی چون اصول پناه گیری و خروج اضطراری از مکان های مسقف در هنگام زلزله، انواع خفگی، نشانه های خفگی و اقدامات اولیه هنگام خفگی مطرح شد و اعضای کودک کتابخانه نقاشی اماکن امن و پرخطر را به تصویر کشیدند.

در این دوره آموزشی ضمن تأکید بر اینکه کمک های اولیه، می تواند زندگی های بسیاری را نجات دهد، مجموعه اقدامات و مراقبت های فوری و آنی برای نجات جان مصدوم یا جلوگیری از بدتر شدن وضعیت پس از وقوع حادثه و پیش از رسیدن اورژانس به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

گفتنی است، مجموعه برنامه های فرهنگی و ترویجی کتابخانه های عمومی امام رضا(ع) با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت در تابستان ۱۴۰۲ برگزار می شود.

دانش آموزخبرنگار: ابوالفضل جانی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار