وزیر امور خارجه:

در سفر به عربستان اظهارات مثبتی را درباره سوریه دریافت کردم

تهران‌(پانا) - وزیر امور خارجه در بدو ورود به دمشق با اشاره به سفر اخیر خود به عربستان، از اظهارات مثبت مقامات این کشور در ریاض درباره تحولات سوریه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
در سفر به عربستان اظهارات مثبتی را درباره سوریه دریافت کردم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز چهارشنبه در بدو ورود به سوریه در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر خود به این کشور گفت: با توجه به تحولات جدید و مثبت در منطقه، همواره رایزنی‌ها و مشورت‌های منظمی را با مقامات عالی‌رتبه و با وزیر خارجه سوریه داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر من به عربستان سعودی از مقامات این کشور اظهارات مثبتی در ارتباط با سوریه دریافت کردم و در این سفر قرار است درباره این مسائل و نیز موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای، بین‌المللی و دوجانبه گفت‌وگو داشته باشیم.

وزیر امور خارجه افزود: پیگیری توافقات روسای جمهور دو کشور در سفر اخیر آیت الله رئیسی به دمشق و سفر هیات سیاسی و اقتصادی سوریه به تهران از اهداف دیگر این سفر است.

امیرعبداللهیان به‌منظور دیدار و تبادل نظر با مقامات سوریه، عصر امروز چهارشنبه وارد دمشق پایتخت این کشور شد و در بدو ورود به فرودگاه دمشق، مورد استقبال معاون وزیر خارجه سوریه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه، تقویت سیاست همسایگی به‌منظور تسریع در اجرای توافقات رؤسای جمهور دو کشور و همچنین رایزنی با مقامات سوری برای بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی را دستور کار این سفر عنوان و بر ضرورت برقراری ثبات و آرامش و حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی تأکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار