۳۷۳ طرح تعاونی با حضور وزیر کار به بهره‌برداری رسید

تهران (پانا)- در نشستی که به مناسبت هفته دولت و بهره‌برداری از ۳۷۳ طرح تعاونی در محل وزارت کار برگزار شد، از ۳۷۳ طرح تعاونی رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
۳۷۳ طرح تعاونی با حضور وزیر کار به بهره‌برداری رسید

مهدی مسکنی، معاونت امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در این مراسم اظهار کرد: ۶.۳ درصد از طرح‌های قابل بهره‌برداری بخش تعاون رونمایی می‌شود که متعلق به ۷ ماه اخیر از بهمن ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۲ است رونمایی خواهد شد.
مسکنی اظهار کرد: ۱۳.۲۵ همت از این مشارکت در حوزه فعالیت‌های تولیدی، ۵ همت در حوزه خدمات و ۶.۳ همت مربوط به بخش بهره‌برداری است.
معاونت امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: تلاش شده تا واحدهای تولیدی به ظرفیت برسند و ۶ همت از این مبلغ صرف به ظرفیت رساندن تولید شود.
وی با بیان اینکه ۲۵ تعاونی سهامی عام در کشور در بازارهای بورس و فرابورس مشغول به کار هستند که رشد ۹۷ صدم درصدی داشته‌اند،
عنوان کرد: به مناسبت هفته تعاون تعداد ۳۷۳ طرح تعاونی با مشارکت بیش از ۲۴ هزار عضو و سرمایه‌گذاری بیش از ۶ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال برای ۸ هزار و ۴۵۴ نفر و سرمایه مردمی ۵ هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
معاونت امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از مجموع ۳۷۳ طرح افتتاحی، ۲۲۳ طرح معادل ۶۳ درصد در حوزه تولید،۷۹ طرح در بخش‌های خدمات و سایر توزیعی معادل ۲۱ درصد و ۶۱ طرح مسکن معادل ۱۶ درصد به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی بیان کرد: در مجموع در طرح‌های افتتاحی حدود ۶ هزار و ۳۸۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که از این مبلغ حدود ۲ هزار و ۶۹۸ میلیارد تومان در طرح‌های تعاونی تولیدی، ۲۵۴ میلیارد تومان در طرح‌های خدماتی، و سایر توزیعی و ۳ هزار و ۴۳۱ میلیاردتومان در طرح‌های مسکن سرمایه‌گذاری شده است.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی در این مراسم اظهار کرد: مساله تعاون یکی از مولفه‌های توسعه اقتصادی است. تعاون هم در احکام دینی و هم در قانون اساسی مورد توجه ویژه قرار گرفته است. تکلیف این است که باید در راستای سیاست‌های کلی، ۲۵ درصد از اقتصاد کشور را اقتصاد تعاون‌محور در بر بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: به دلایل مختلف مانند عدم توجه به مساله تعاون و عدم ترویج فرهنگ تعاون از این هدف عقب هستیم البته در ۲ سالی که از دولت سیزدهم می‌گذرد توجه ویژه به مساله تعاون صورت گرفته است.

فعالیت 110 هزار تعاونی در کشور

وی افزود: اکنون بالغ بر ۱۱۰ هزار تعاونی در کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی مانند تولید، صنعت، معدن و کشاورزی و... فعالیت می‌کنند. این تعاونی‌ها در حوزه توزیع نیز تلاش فراوانی برای ثبات در اقتصاد کشور صورت می‌دهند؛ البته این ابتدای راه است و ما باید تلاش کنیم تا به اهداف پیش‌بینی شده در سند توسعه تعاون دست یابیم.

مرتضوی بیان کرد: اگر بنا باشد ما همه ساله نرخ بیکاری را کاهش بدهیم نیاز به مشارکت مردمی داریم تا با کمک آنها مساله بیکاری را مدیریت کنیم. مساله تعاون بسیار مهم است و اگر یکی از اهداف نظام جمهوری اسلامی رسیدن به عدالت اقتصادی و توزیعی باشد به نظر ما تعاون مظهر عدالت اجتماعی، اقتصادی و توزیعی است.

وزیر تعاون اظهار داشت: امروز شاهد بهره‌برداری تعداد قابل توجهی از طرح‌های تعاونی هستیم. نکته مهمی که مطرح شد مساله ساماندهی منابع عمومی است. بر حسب گزارش‌های به دست آمده از مجموعه طرح‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد حدود ۹۱ درصد را منابع عمومی تامین کرده‌اند. فلسفه تعاون نیز همین است و این به معنای اجرای موضوع تعاون به بهترین وجه است.

وی و با اشاره به بهره‌برداری از ۳۷۳ طرح تعاونی، گفت: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان و با هدف ایجاد اشتغال برای بیش از ۸ هزار نفر در ۳۱ استان کشور افتتاح شد.

مرتضوی افزود: تعاون مظهر عدالت است و امورات را در جریان حقیقی هدایت کرده و از تکاثر جلوگیری می‌کند. باید نسخه تعاون به معنای واقعی را تدوین، تنظیم، تبیین کرده و آن را به جهان معرفی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار