عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

پیگیری مشکلات سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی در مجلس

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اجتماعی با تاکید بر لزوم مناسب‌سازی وسایل حمل‌ونقل دانش‌آموزان استثنایی گفت مشکلات سرویس مدارس استثنایی در اولین جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس، مطرح و پیگیری می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۹۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
پیگیری مشکلات سرویس مدارس دانش‌آموزان استثنایی در مجلس

علی‌اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با پانا درخصوص حل مشکل سرویس‌ مدارس دانش‌آموزان استثنایی اظهار کرد: «با توجه به اینکه در آستانه شروع سال تحصیلی هستیم و کمتر از یک ماه دیگر مدارس آغاز به‌کار می‌کنند، حل مشکلات مربوط به سرویس مدارس استثنایی باید مورد توجه قرار بگیرد و شهرداری باید تمهیدات مقدماتی این موضوع را فراهم کند. البته به‌طور کلی این مساله باید با همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سازمان بهزیستی و شهرداری برطرف شود.»

این نماینده مجلس درخصوص مناسب‌سازی وسایل حمل‌ونقل برای دانش‌آموزان استثایی نیز گفت: «اگر نیاز است اتوبوس‌های مناسب‌سازی شده برای این دانش آموزان در نظر گرفته شود و در این بخش شهرداری باید کمک کند.»

وی درخصوص پیگیری حل مشکل سرویس مدارس استثنایی در مجلس توضیح داد: «در اولین جلسه‌ای که با نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی برگزار می‌شود، پیگیر این موضوع خواهم بود و از بُعد نظارتی مجلس نیز مشکلات مربوط به سرویس مدارس را بررسی می‌کنیم که آیا ‌دستگاه‌های متولی اعم از سازمان آموزش و پرورش استثنایی،‌ شهرداری‌ها در کلان شهرها و سازمان بهزیستی تمهیداتی در این خصوص دارند یا خیر. البته این تمهیدات باید هر ساله صورت می‌گرفته اما گاهی توجه‌های لازم صورت نگرفته است. به‌طور کلی وظیفه‌ داریم درباره موضوع تدبیر کنیم تا دانش‌آموزان دارای معلولیت با شروع سال تحصیلی در رفت و آمد به مدارس، دچار مشکل نشوند.»

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اهمیت سرویس دانش‌آموزان استثنایی برای این دسته از دانش‌آموزان گفت: «وجود این سرویس‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه دانش‌آموزان دارای معلولیت به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارند نیازمند تسهیل در رفت‌وآمدشان هستند؛ لذا وسایل نقلیه‌ای مناسب این دانش‌آموزان است که مناسب‌سازی شده باشد. پراکندگی این دانش‌آموزان نسبت به محل مدرسه‌شان از دیگر مواردی است که سرویس‌دهی به آنها را دشوار می‌کند اما با این حال همه دانش‌آموزان حق دارند از حداقل امکانات برای سرویس‌دهی مناسب برخوردار باشند و این موضوع نیازمند تدابیر و توجه بیشتر مسئولان است و من به عنوان نماینده مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی پیگیر این موضوع خواهم بود.»

حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در بیست و پنجمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور که در خردادماه سال جاری برگزار شده بود، اعلام کرد: پیرو مکاتبه با وزارت کشور، حل مشکل سرویس دانش‌آموزان استثنایی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفت. دستورالعملی برای سرویس مدارس در وزارت کشور در حال پیگیری است و پیش‌نویس این دستورالعمل آماده شده و برای هیات دولت فرستاده شده است تا اجرایی شود.

همچنین مهدی وحدت‌کار، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری تهران روز گذشته در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اختصاص ۴۱ میلیارد تومان بودجه برای سرویس دانش‌آموزان استثنایی پایتخت در سال جاری گفت: از این میزان ۶ میلیارد تومان در سه ماه ابتدایی سال هزینه شده است.

وی تاکید کرد: بر اساس اعتبار پیش‌بینی شده شهرداری مکلف است 16 میلیارد و 500 میلیون تومان در این حوزه هزینه کند، در حالی که بر اساس برآوردها ماهیانه سرویس مدارس استثنایی 8 تا 10 میلیارد نیاز به اعتبار دارند. کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران برای افزایش اعتبارات اعلام همکاری کرده است اما اصل این موضوع بر عهده بهزیستی است که در این زمینه بودجه و اعتبار لازم برای آن پیش‌بینی شده است. تلاش ما در مدیریت شهری حل مشکل این دانش‌آموزان است و تلاش می‌کنیم مشکلات این دانش‌آموزان هرچه‌زودتر حل شود.

دانش‌آموز خبرنگار: فاطمه عربقرایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار