برگزاری کارسوق ملی فراگیر مدرسه تابستانه ۱۴۰۲

تهران(پانا)- کارسوق ملی فراگیر مدرسه تابستانه ۱۴۰۲ با همت مدرسه فرزانگان دوره‌ دوم اسلام‌شهر با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و انجمن علمی رستا در دستور کار سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان قرار گرفت و برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۹۹۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  کارسوق ملی فراگیر مدرسه تابستانه ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، توجه به آموزش خلاقانه و مسئله‌محور که در آن دانش‌آموز بتواند خود به کشف و خلق بپردازد و مراحل حل یک سوال را طی کند از اهمیت بالایی برخوردار است. در این آموزش معلم متکلم وحده نیست و دانش‌آموزان در روند آموزشی به‌صورت فعالانه حضور دارند. معلم راهنما و هم‌یار دانش‌آموز در مسیر او برای رسیدن به پاسخ مسئله است. از طرفی ایجاد بستری برای تجربه معلمی برای دانشجویان و به ویژه قشر نخبه در راستای ارتقا سطح آموزش کشور دارای اهمیت است. اگر دانشجویان نخبه فرصت این تجربه را داشته باشند امکان پرشدن بسیاری از خلاء‌های علمی کشور به کمک ایشان فراهم خواهد شد. جمع علمی‌-ترویجی رستا که متشکل از دانشجویان دانشگاه‌های برتر کشور است، از سال ۱۳۹۶ اقدام به برگزاری دوره‌های برخط و حضوری برای دانش‌آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه از سراسر کشور کرده است. در این رویدادها دانشجویان نخبه‌ کشور به ‌عنوان آموزگار حضور دارند. دانش‌آموزان در این رویدادها به‌صورت گروهی شرکت‌ می‌کنند تا بتوانند مهارت‌های مختلف علمی و عملی را در یک بستر واقعی اجتماعی تجربه کنند. هم‌چنین تدریس به‌صورت تعاملی و بازی‌وارسازی شده انجام می‌شود.

سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان مبتنی اساس‌نامه‌ جدید خود با تأسیس معاونت استعدادیابی و توانمندسازی فراگیر در تلاش است تا مخاطبین خود را محدود به دانش‌آموزان مدارس سمپاد نکرده و به تمامی مستعدین برتر کشور خدمت‌رسانی کند. این حمایت شامل استعدادیابی و توانمندسازی است. در همین راستا، این معاونت برنامه‌هایی شامل جشنواره جوان خوارزمی، برنامه‌ ملی شهاب، کارسوق‌های ملی فراگیر و ... را اجرا می‌کند. در این راستا برگزاری کارسوق ملی فراگیر مدرسه تابستانه ۱۴۰۲ با همت مدرسه فرزانگان دوره‌ دوم اسلام‌شهر با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و انجمن علمی رستا در دستور کار سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان قرار گرفت و برگزار شد.

مخاطبین رویداد دانش‌آموزان دختر و پسر ورودی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کشور از مدارس سمپاد و غیرسمپاد کشور بودند. دانش‌آموزان در قالب گروه‌های سه نفره در کارگاه‌های علمی شرکت کرده و در نهایت بازی علمی پایانی رویداد را نیز به شکل گروهی به اتمام رساندند.

این رویداد در دو قالب حضوری و مجازی برگزار شد. رویداد مجازی از ۲۴ تا ۲۶ مرداد در سکوی برخط کاموا به‌صورت تعاملی و گروهی برگزار شد. در این رویداد ۱۵۶ نفر دانش‌آموز از ۳۲ استان کشور در سه روز و در ۴ کارگاه سه‌ساعته‌ زنجیره‌های بلوکی، شبکه و الگوریتم، علوم اعصاب‌شناختی و مدل‌سازی و بهینه‌سازی برگزار شد. هم‌چنین چند ارائه‌ علمی نیز با موضوعات مربوطه توسط دانشجویان دکتری و اساتید دانشگاهی ارائه شد.

۳۰ درصد شرکت‌کنندگان از مدارس غیرسمپاد و ۷۰ درصد از مدارس سمپاد بودند. تعداد کلی ثبت‌نامی‌ها حدود ۲۴۰۰ نفر بوده که از بین‌ آن‌ها حدود ۳۳۰ نفر از طریق آزمونک ورودی و مصاحبه‌ی ورودی به کارسوق وارد شدند.

در رویداد حضوری ۱۸۵ دانش‌آموز از ۳۲ استان کشور در سه‌روز و در دانشگاه صنعتی شریف در ۵ کارگاه ۳‌ ساعته‌ تعاملی و مسئله‌محور در موضوعات زنجیره‌های بلوکی، شبکه و الگوریتم، فیزیک، علوم اعصاب‌شناختی و مدل‌سازی و بهینه‌سازی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار