مخبر:

۵۰ درصد زائران خروجی از مرزها جوانان ۱۵ تا ۳۵ بوده‌اند

دولت از فراجا برای مدیریت اربعین حمایت می‌کند

تهران (پانا) - معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه از ابتدای ماه صفر تاکنون ۶۵۰ هزار نفر از مرزها خارج و ۱۳۰ هزار نفر وارد شده‌اند، گفت ۵۰ درصد زائران خروجی از مرزها جوانان ۱۵ تا ۳۵ بوده‌اند که این موضوع دلیلی محکم برای توجه ویژه نسل جوان به دینداری و عشق به ائمه و امام حسین (ع) است.

کد مطلب: ۱۳۹۸۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ درصد زائران خروجی از مرزها جوانان ۱۵ تا ۳۵ بوده‌اند

محمد مخبر پیش از ظهر امروز (جمعه) از قرارگاه اربعین فرماندهی نیروی انتظامی در محل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بازدید کرد و در ارتباطی مستقیم با مرزهای کشور از آخرین وضعیت تردد و خدمات دهی به زائرین مطلع شد.

محمد مخبر در این بازدید، عشق مردم ایران اسلامی به امام حسین (ع) را بی‌نظیر خواند و تسهیل سفر اربعین و ارائه خدمات مطلوب به زائران را وظیفه دولت و تمام دستگاه‌ها دانست.

وی با توجه به گزارشات فرماندهی نیروی انتظامی مبنی بر خروج ۶۵۰ هزار نفر از مرزهای کشور از ابتدای ماه صفر تا امروز، تاکید کرد: با توجه به افزایش روز به روز آمار خروج زائرین به ویژه از مرز مهران توافق صورت گرفته بین تهران و بغداد برای تایید شناسایی خروج زائرین از مرز ایران توسط طرف عراقی، می تواند برخی از مشکلات ناشی از طی تشریفات قانونی را کاهش داده و از تجمع و ازدحام مردم جلوگیری کند.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: همچنین تجهیز دروازه های خروجی به سیستم های جدید و کاهش توقف زائرین در باجه کنترل گذرنامه به حدود ۴ ثانیه امکان ازدحام را به حداقل کاهش می دهد.

مخبر اظهار کرد: فرماندهی نیروی انتظامی امسال اقدامات مناسبی را برای مدیریت ترافیک، افزایش امنیت و تسهیل در تردد و ورود و خروج زائران در مرز انجام داده و دولت نیز با تمام توان از این اقدامات پشتیبانی می کند.

وی افزود: از سال گذشته و پس از پایان ماه صفر، مشکلات موجود احصا شده و در طول سال بسیاری از آنها توسط دستگاه‌های مربوطه رفع شده است و چنانچه هنوز موردی وجود داشته باشد در جلسه آتی ستاد مرکزی اربعین در هفته آینده طرح و برای رفع آنها برنامه ریزی خواهد شد.

وی با توجه به گزارش ارائه شده، ۵۰ درصد زائران خروجی از مرزها را جوانان ۱۵ تا ۳۵ ساله خواند و این موضوع را دلیلی محکم برای توجه ویژه نسل جوان به دینداری و عشق به ائمه و امام حسین (ع) دانست.

مخبر ضمن تقدیر از میزبانی شایسته مردم عراق از زائرین ایرانی و با توجه به فتاوای مراجع در خصوص زمان زیارت اربعین، از مردم خواست سفر خود را طوری تنظیم کنند که حداقل توقف را در کشور عراق داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار